۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۰

شهریان مطرح کرد:

پیگیری ورزش بانوان با پنج هدف/ به دنبال رفع تبعیض‌ها هستیم

پیگیری ورزش بانوان با پنج هدف/ به دنبال رفع تبعیض‌ها هستیم

معاون وزیر ورزش در امور بانوان با بیان اینکه موضوعات ورزش بانوان با پنج هدف اصلی دنبال می‌شود، گفت: تصمیم‌گیری‌ها در این حوزه به صورت گروهی است، اما در بخش اجرا کاملا مستقل از مردان هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، رباب شهریان در حاشیه دومین سمپوزیوم بین‌المللی منطقه‌ای ورزش و تربیت‌بدنی برای دختران و زنان، ضمن خیرمقدم به میهمانان شرکت‌کننده، اظهار داشت: این دیدگاه وجود دارد که ایران با حفظ کرامت زنان و احترام به آنها، موضوعات ورزش را مورد حمایت قرار می‌دهد؛ ضمن اینکه دولت تدبیر نیز با روش و نگاهی که نسبت به اعتدال دارد، به دنبال رفع تبعیض و استفاده از پتانسیل موجود در ورزش زنان است.

وی تصریح کرد: سیاست وزارت ورزش برگرفته از دیدگاه وزیر ورزش است که نقش زنان را به خوبی می‌داند و بر همین اساس بوده که طی یکی دو سال گذشته شاهد افتخارآفرینی زیاد زنان با حمایت‌های ویژه وی بوده‌ایم.

معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان با تاکید بر اینکه موضوعات ورزش بانوان در این وزارتخانه با پنج هدف اصلی دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از این اهداف، ورزش همگانی است. تلاش می‌کنیم با توجه به تعداد مخاطب و تاکید بر نظام سلامت و خانواده، نسلی بانشاط داشته باشیم.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک در این رابطه ادامه داد: در رابطه با ورزش همگانی، توجه به بازی‌های سنتی و محلی که ریشه در فرهنگ ایران دارد، بسیار مورد توجه قرار داده شده؛ طوری که باید برای همه اقشار جامعه در مورد آن برنامه‌ریزی شود، ضمن اینکه باید بگویم یکی از اهداف مهم در رابطه با ورزش بانوان، توجه به نقش همراهان مانند رسانه‌هاست. باید بگویم تعامل خوبی بین رسانه و ورزش بانوان وجود دارد و چه بسا بسیاری از موفقیت‌های ورزش بانوان با حمایت رسانه‌ها رقم خورده است.

شهریان در بخش دیگری از صحبت‌های خود تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که به شدت آن را دنبال می‌کنیم، افتخارآفرینی بانوان ورزشکار است و اینکه به عنوان الگوی شایسته زن مسلمان ایرانی به جوامع بین‌المللی معرفی شوند؛ این‌گونه شرایط مهیا می‌شود تا زنان مسلمان دیگر کشورها هم با حفظ ارزش‌ها در ورزش ورود لازم را داشته باشند.

وی بخشی از صحبت‌های خود را به مرور موفقیت‌های بانوان ورزشکار به لحاظ کسب کرسی و حضور در میادین به عنوان داور اختصاص داد و گفت: در حال حاضر ورزش ایران 38 کرسی بین‌المللی توسط زنان دارد؛ ضمن اینکه در این حوزه 400 داور داریم که دارای کارت بین‌المللی داوری هستند.

معاون وزیر ورزش در امور بانوان همچنین با بیان اینکه تا به امروز بانوان ورزشکار صاحب چهار سهمیه المپیک و 19 سهمیه پارالمپیک شده‌اند، گفت: طی سال‌های گذشته بانوان ما در رشته‌های مختلف صاحب مدال‌های آسیایی شده‌اند؛ ضمن اینکه در موضوعات داخلی طی سال گذشته 2200 مسابقه ویژه بانوان برگزار کردیم.

شهریان همچنین با تاکید بر اهمیت اخلاق در ورزش بانوان، گفت: ویژگی نظام ایران و تفاوت آن با سایر کشورها، تفاوت در ساختار مدیریتی است و اینکه برنامه‌ریزی آن به صورت گروهی انجام می‌شود، اما در بخش اجرا کاملاً مستقل از مردان است؛ این‌گونه فرصت لازم به زنان داده می‌شود تا جهت معرفی نیروهای متخصص در حوزه ورزش زنان گام‌های مثبتی بردارند.

کد خبر 2999258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha