۲۳ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۳۸

به میزبانی خراسان شمالی؛

چهارمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کاسپین در بجنورد آغاز به کار کرد

چهارمین جشنواره تئاتر  منطقه‌ای کاسپین در بجنورد آغاز به کار کرد

بجنورد - چهارمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کاسپین باحضور پنج استان کشور وحضور شماری از مدیران استانی، در خراسان شمالی آغاز به‌کار کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی صبح دوشنبه در مراسم افتتاحیه چهارمین جشنواره تئاتر منطقه ای کاسپین که در محل سالن گلشن بجنورد برگزار شد، گفت: سازمان بهزیستی یکی از گسترده‌ترین نهادهای تخصصی و حمایتی است که خدمات خود را در چهار بخش توانبخشی، اشتغال، پیشگیری و اجتماعی ارایه می‌دهد.

رضا اله وردی با اشاره به خدمات حوزه توانبخشی افزود: پرداخت مستمری، افلام توانبخشی، کاشت حلزون، اجرای طرح مراقبین، توانمندسازی معلولین و ... از جمله این خدمات است.

وی پیگیری سهم سه درصد استخدام معلولین در دستگاه‌های اجرایی را از وظایف مهم این سازمان عنوان کرد و گفت: سنوات گذشته۸۵۰ نفر از خانواده‌های معلولین استان، صاحب مسکن شدند و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده نیز تا پایان امسال تمام خانواده‌های دارای دو معلول یا بیشتر به صورت رایگان صاحب مسکن می‌شوند.

اله وردی افزود: درزمینه پیشگیری ازمعلولیت، بهزیستی خراسان شمالی نیز طرح غربالگری شنوایی، طرح مشاوره ژنتیک و ... را در این استان اجرایی کرده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در خصوص این جشنواره نیز توضیحاتی داد و گفت: سازمان بهزیستی از سال ۸۰ فعالیت خود را درحوزه هنرهای نمایشی معلولین به صورت جدی آغاز کرد.

اله وردی اظهار کرد: هنرهای نمایشی در بهبود زندگی معلولین و تقویت عقاید و افکار آنان بسیار نقش آفرین است.

وی افزود: دراین جشنواره از ۴۶ اثر ارسال شده ۱۴اثر به مرحله نهایی راه یافت که از امروز به مدت چهار روز در سالن گلشن و تماشاخانه شمس به نمایش گذاشته می شود.

توجه دولت یازدهم به حوزه حمایت از معلولان

سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز در ادامه این مراسم تغییر نگاه جامعه نسبت به معلولین را مورد تاکید قرار داد و گفت: این اداره کل در حوزه معلولین اقدامات و برنامه‌های خوبی را در دستور کار قرار داده است.

حسن نوری افزود: دولت یازدهم نیز اهداف و حمایت‌های خود در حوزه معلولین به صورت جدی پیگیری می‌کند.

وی اظهار کرد: تصویب لایحه حمایت از معلولین درمجلس نهم، تصویب لایحه حقوق معلولین در دولت یازدهم و صدور کارت جهانی معلولین از مهم‌ترین برنامه‌های حمایتی برای معلولین است.

سرپرست اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: تغییر دیدگاه جامعه نسبت به معلولین از مهم‌ترین خواسته‌های این قشر از جامعه است.

کد خبر 2999382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha