۲۴ آذر ۱۳۹۴، ۱۴:۳۵

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش خوزستان:

مدارس بزرگسالان از موانع فعالیت آموزش از راه دور است

مدارس بزرگسالان از موانع فعالیت آموزش از راه دور است

اهواز ـ رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: فعالیت مدارس بزرگ‌سالان یكی از موانع فعالیت و توسعه مدارس آموزش از راه دور است.

به گزارش خبرنگار مهر،‌ اسفندیار بلدی پیش از ظهر امروز سه‌شنبه در گردهمایی مؤسسان، مدیران و رابطان مدارس آموزش از راه دور استان خوزستان كه با حضور مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش‌وپرورش در پژوهش سرای دانش‌آموزی غدیر ناحیه دو اهواز برگزار شد، اظهار كرد: هم‌اکنون بیش از ۱۵۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی هستند كه نسبت به سایر استان كار بسیار سنگینی انجام‌شده است.

وی افزود:‌ ۸۰۰ واحد آموزشی داریم كه در دوره‌های ابتدایی و متوسطه، كار و دانش، فنی و حرفه‌ای و آموزش از راه دور فعال هستند. همچنین در خوزستان ۷۵۰ آموزشگاه علمی و زبان خارجه داریم.

رئیس اداره امور شوراهای آموزش‌وپرورش و مشارکت‌های مردمی و مدارس غیردولتی تصریح كرد: در راستای مدارس هیئت‌امنایی، ۲۸۰ مدرسه در سطح استان راه‌اندازی شده كه در ۲۳ منطقه فعالیت كرده و بالغ‌بر ۷۸ هزار و ۴۹۷ دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داده‌اند.

بلدی بیان كرد:‌ در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی، تعداد ۳۰ مدرسه وابسته به اداره مشارکت‌های آموزش‌وپرورش استان در ۱۲ منطقه فعال هستند. این مدارس یک هزار و ۹۱۰ دانش‌آموز را تحت پوشش قرار داده‌اند.

وی عنوان كرد: ۹۷ واحد آموزش از راه دور در استان داشتیم كه ۱۶ مورد آن تعطیل و اكنون ۸۱ مورد فعال هستند. ۵۶ مورد از این مدارس پسرانه و ۲۵ مورد نیز خاص دختران است.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش خوزستان یادآور شد: به‌صورت كلی ۱۲ هزار و ۲۵۴ دانش‌آموز در مدارس آموزش از راه دور استان داریم كه هشت هزار و ۲۵۶ نفر آنها را دانش‌آموزان پسر و چهار هزار و ۸۹ نفر آنها را نیز دانش‌آموزان دختر تشكیل می‌دهند.

بلدی ادامه داد: واگذاری مدارس آموزش از راه دور به مؤسسان ولی بدون اجازه برگزاری امتحانات یكی از مشكلات موجود در آموزش از راه دور كشور و استان است.

وی با اشاره به كاهش آمار دانش‌آموزان یكی دیگر از مشكلات موجود گفت: مدارس بزرگ‌سالان دولتی و غیردولتی در حال انجام یک فعالیت همسو هستند و انتظار داریم تا برای دانش‌آموزان مجاز به تحصیل در این مدارس شرط سنی تعیین‌شده و بعد از گذشتن از آن محدودیت افراد برای تحصیل به مدارس آموزش از راه دور هدایت شوند. به‌هرحال فعالیت مدارس بزرگ‌سالان یكی از موانع فعالیت مدارس آموزش از راه دور است.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی آموزش‌وپرورش خوزستان تأكید كرد: یكی از مشكلات موجود در آموزش از راه دور تعیین محدودیت تعداد دانش‌آموزان برای راه‌اندازی مدرسه است، چنین مشكلی باعث شده تا در برخی شهرها تنها به تأسیس دو مدرسه اكتفا كنیم و بسیاری از افراد هم به دلیل دور بودن مسافت برای آموزش مراجعه نمی‌کنند.

کد خبر 3000724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha