۲۹ آذر ۱۳۹۴، ۱۱:۲۶

در میان مخالفت کشورهای اروپایی؛

اوباما مصوبه محدودیت سفر به آمریکا را تصویب کرد

اوباما مصوبه محدودیت سفر به آمریکا را تصویب کرد

رئیس جمهور آمریکا مصوبه کنگره این کشور در خصوص محدودیت سفر به این کشور را که بخشی از بودجه سال ۲۰۱۶ است امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «باراک اوباما» با امضای لایحه بودجه سال آینده آمریکا، محدودیت‌ های تازه‌ برای ورود به این کشور را هم به عنوان بخشی از قانون بودجه تایید کرد.

این مصوبه در حالی تبدیل به قانون شده که کشورهای اروپایی به شدت نسبت به آن اعتراض داشتند.

این محدودیت‌ ها که ۱۰ روز پیش در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده بود شامل بعضی شهروندان ۳۸ کشوری می‌شود که در حال حاضر بدون ویزا به آمریکا سفر می‌کنند.

بر اساس فصل ۲۰۳ از متن بودجه سال آینده آمریکا - که بعد از تصویب سنا و امضای اوباما به قانون تبدیل شده - اگر شهروندان این ۳۸ کشور در پنج سال گذشته به سوریه، عراق یا کشورهای ایران، سودان و سوریه سفر کرده باشند، نمی‌توانند مانند گذشته بدون ویزا وارد آمریکا شوند.

به علاوه کسانی که تابعیت دوگانه این کشورها را هم دارند، از جمله ایرانی‌هایی که شهروند کشورهای معاف از ویزا مانند بریتانیا، استرالیا یا فرانسه هستند، باید با اجرای قانون تازه برای سفر به آمریکا درخواست ویزا کنند.

هنوز زمان مشخصی برای اجرای قانون تازه تعیین نشده است.

در روزهای گذشته «دیوید اوسیلوان» سفیر اتحادیه اروپا و سفرای ۲۸ کشور اروپایی در آمریکا، در مورد پیامدهای مصوبه جدید مجلس نمایندگان آمریکا که محدودیت‌های تازه‌‌ای برای سفر بدون ویزا به آمریکا اعمال خواهد کرد، هشدار داده‌ بودند.

سفرای اروپایی  هشدار داده بودند که مصوبه جدید مجلس نمایندگان آمریکا «غیر سازنده» است و می‌تواند اقدامات قانونی متقابل در مورد شهروندان آمریکایی را درپی داشته باشد.

در  مطلبی که سفرای آلمان، اسپانیا، بریتانیا، فرانسه و ایتالیا نیز آنرا امضا کرده‌اند، آمده است: این مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا «بدون تمایز و در عمل، بر ۱۳ میلیون شهروند اروپایی که هرساله به آمریکا سفر می‌کنند تاثیر خواهد گذاشت.»

در این متن که در وب سایت «دهیل» منتشر شده، آمده است: چنین اقدامی «غیر سازنده بوده و می‌تواند زمینه اقدام متقابل قانونی را پی داشته باشد و نه تنها امنیت را افزایش نخواهد داد بلکه به اقتصاد دو سوی اقیانوس اطلس (آمریکا و اروپا) لطمه خواهد زد.»

سفیر اتحادیه اروپا و سفرای ۲۸ کشور اروپایی همچنین گفته‌اند، مصوبه تازه مجلس نمایندگان، برای شهروندان اروپایی که تابعیت مضاعف کشورهایی مانند ایران، عراق، سوریه و سودان دارند، محدودیت‌هایی را به طور «غیرعادلانه» و نا‌متناسب اعمال می‌کند.

کد خبر 3004643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha