۲ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۰۹

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان:

توان دانشگاه باید در راستای حل مشکلات کشور صرف شود

توان دانشگاه باید در راستای حل مشکلات کشور صرف شود

گرگان - رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: توان دانشگاه باید در راستای حل مشکلات کشور صرف شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نجفی نژاد ظهر چهارشنبه در همایش ملی دام و طیور شمال کشور در گلستان اظهار کرد: دام و طیور از نظر تامین نیازهای مواد پروتئینی و محصولات دامی مردم در اشتغال و رشد اقتصادی اهمیت زیادی دارد.

نجفی نژاد افزود: امروزه بشر پی برده که موضوعات مختلف در جهان امروز به هم مرتبط هستند و جدای از هم قابل مدیریت نیستند که تغییر اقلیم جهانی یکی از آن مسائل بزرگ جهان هستند.

وی ضمن اشاره به سهم فعالیت های دامی در تولید گازهای گلخانه ای خاطرنشان کرد: بر اساس آمارهای جهانی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون خانوار دامدار در عرصه ای به مساحت پنج هزار میلیون هکتار فعالیت می کنند.

وی افزود: ۳۰ درصد دی اکسید کربن موجود در کره زمین در این عرصه است که موجب آزادشدن کربن از خاک و ورود به فضا می شود.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار کرد: برای تامین نیازهای ضروری و حفظ محیط زیست پیرامون، برگزاری چنین نشست های مشترکی جایگاه ویژه ای پیدا می کند و متخصصین علوم مرتع، دام و محیط زیست باید برای حل جامع این مشکلات با همدیگر هم اندیشی کنند.

نجفی نژاد به بیان آماری از وضعیت بهره وری در اروپا پرداخت و گفت: قاره اروپا ۱۵ درصد از گاوهای جهان را در اختیار دارد اما میزان تولید گوشت آنها ۲۴ تا ۲۵ درصد و میزان تولید شیر حدود ۴۰ درصد کره زمین است.

وی تصریح کرد: این موضوع نشان می دهد که میزان بهره وری در این منطقه بسیار بالا است و آنها با استفاده از دانش و فناوری به این بهره وری دست یافته اند.

به گفته وی، همه توان دانشگاه باید در راستای حل مشکلات کشور صرف شود و برگزاری همایش های علمی در این راستا است.

کد خبر 3007761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha