۲ دی ۱۳۹۴، ۱۷:۱۱

از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین:

کارگاه آموزشی یک روزه پسته کاران دراسفراین برگزار شد

کارگاه آموزشی یک روزه پسته کاران دراسفراین برگزار شد

اسفراین - کارگاه آموزشی یک روزه پسته کاران اسفراین از سوی مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اسفراین روز چهارشنبه یک‌دوره کارگاه آموزشی ویژه پسته‌کاران با حضور کارشناس مرکز تحقیقات پسته ایران درمحل سالن اجتماعات جهاد کشاورزی این شهرستان برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی اسفراین در حاشیه این کارگاه آموزشی به خبرنگار مهر هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی پسته کاران و باغداران با عملیات کاشت، داشت و برداشت، به منظورافزایش راندمان و بهره وری عنوان کرد و گفت: در این کارگاه آموزش ۲۰۰ نفر از پسته کاران شهرستان‌های اسفراین، جاجرم، صفی آباد و سنخواست حضور داشتند.

محمد علی مصباحی افزود: در سطح شهرستان اسفراین یک هزار و ۳۵۰ هکتار از باغات زیر کشت پسته است که ۶۴۵ هکتار آن بارور بوده و از هرهکتار یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم پسته خشک برداشت می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به مستعد بودن زمین‌های بعضی از مناطق این شهرستان برای کاشت پسته، سالانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ هکتار پسته به سطح زیر کشت افزوده می‌شود.

کارشناس مرکز تحقیقات پسته ایران نیز در این کارگاه آموزشی گفت: به ازای هر متر مکعب آب مصرفی در گندم حدود ۵۰۰ تومان عاید کشاورز می‌شود، در صورتی که در کشت پسته با مصرف همین مقدار آب ۱۷ هزار تومان عاید کشاورز می‌شود.

حسین حکم آبادی افزود: در باغات پسته، در صورت کمبود آب با مدار ۶۰ روز نیز درختان زنده می‌مانند.

گفتنی است شرکت کنندگان در این دوره آموزشی به مدت چهار ساعت به صورت تئوری وسه ساعت به صورت عملی در یکی از باغات شهرستان اسفراین، آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهر ۱۳۳ هزار نفری اسفراین در جنوب بجنورد مرکز استان خراسان شمالی قرار دارد.

 

کد خبر 3008105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha