۵ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۳۲

شهردار منطقه۴ مشهد خبر داد؛

۱۱۸۹ واحد صنفی مزاحم و آلاینده در منطقه چهار مشهد شناسایی شد

۱۱۸۹ واحد صنفی مزاحم و آلاینده در منطقه چهار مشهد شناسایی شد

مشهد- شهردار منطقه چهار مشهد از شناسایی تعداد یک هزار و ۱۸۹ واحد صنفی مزاحم و آلاینده در سطح این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه چهار، سید کمال الدین شاهچراغی ضمن اشاره به بافت مذهبی و فرهنگی غنی این منطقه و همجواری با بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج (ع) گفت: فعالیت صنوف و مشاغل آلاینده در این منطقه، مشکلاتی برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی افزود: با ساماندهی این مشاغل علاوه بر تاثیر مثبت در افزایش زیبایی بصری شهر و کاهش هزینه های مدیریت شهری، سطح رضایتمندی شهروندان نیز ارتقاء می یابد.

وی تعداد واحدهای صنفی مزاحم و آلاینده شناسایی شده در این منطقه را یک هزار و ۱۸۹ مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد برای ۴۵۳ واحد صنفی جهت انتقال به خارج از محدوده شهری پرونده تشکیل شده است.

وی افزود: تعدادی دیگر با انتقال به زمینی در محدوده شهری ساماندهی می شوند و برخی از آن ها نیز در صورت رعایت اصول فنی و بهداشتی و استانداردسازی کیفی محیط کار، می توانند در مکانی که هستند به فعالیت ادامه دهند.

شهردار منطقه چهار مشهد با بیان این که پروژه ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده که از ابتدای سال جاری آغاز شده است ادامه داد: این طرح در بازه زمانی سه ساله  و با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پایان خواهد یافت.

وی ادامه داد: در طرح ساماندهی مشاغل مزاحم با هرگونه آسیب و پیامدهای ناشی از فعالیت های واحدهای تولیدی، توزیعی، صنعتی و خدماتی که با ایجاد آلودگی های بهداشتی، صوتی، بصری، زیست محیطی، شیمیایی و بروز مشکلات ترافیکی در سلامت جسمانی و روحی شهروندان اختلال ایجاد می کنند براساس ضوابط و مقررات برخورد قانونی می شود.

سید کمال الدین شاهچراغی در خصوص مصادیق مشاغل مزاحم و آلاینده تصریح کرد: آلومینیوم کاران، آهن فروشان، صافکاری ها و آهنگران اتومبیل، ابزار فروشان، باربری ها، تعویض روغن و کارواش، اوراق کنندگان اتومبیل، باطری سازان، تابلو سازان، تراشکاران، تولید کنندگان پلاستیک، انبار چوب و الوار، نجاری ها، خدمات برق اتومبیل، مکانیکی ها و خدمات موتوری و موتور فروشی جزء مشاغل مزاحم و آلاینده محسوب می شوند.

وی اظهار داشت: تعدادی زمین به متراژ جمعا ۴۵ هکتار در انتهای بلوار طبرسی شمالی خارج از محدوده شهری برای فعالیت این واحدهای صنفی در نظر گرفته شده است و یک قطعه زمین به مساحت ۶ هکتار در پنجتن ۵۵ به واحدهای صنفی مجاز به فعالیت در داخل محدوده شهری اختصاص یافته است.

شاهچراغی در پایان تاکید کرد: ساماندهی مشاغل شهری در خیابان های اصلی، بلوارها و بازارهای خطی منطقه چهار که محل تجمع صنوف و مشاغل مختلف است مانند بلوارهای طبرسی جنوبی و شمالی، مفتح، خیابان های میثم، وحید و ابوریحان با اولویت بیشتری انجام می گردد.

وی بیان کرد: بوار پنجتن با ۳۱۰ واحد صنفی بیشترین مشاغل مزاحم و آلاینده را دارد.

کد خبر 3009683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha