۵ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۱۳

نمایشگاه موضوعی کتاب درباره زلزله برپا می‌شود

نمایشگاه موضوعی کتاب درباره زلزله برپا می‌شود

همزمان با روز ملی ایمنی در برابر زلزله، نمایشگاه موضوعی کتاب درباره زلزله و مسائل مرتبط با آن، در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد، در تقویم رسمی کشور روز پنجم دی ماه مصادف با واقعه زلزله بم، به‌عنوان روز ملی ایمنی در برابر زلزله نامگذاری شده‌است.

مهدی زارع دانشیار پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله در مصاحبه خود در سال ۱۳۹۲ با اشاره به این‌که بعضی کشور‌ها روز ملی ایمنی در برابر زلزله را به سالروز وقوع یک زلزله مهم خود ربط داده‌اند، گفت: در کشور ما پس از وقوع زلزله پنجم دی‌ ۱۳۸۲ در شهرستان بم که بیش از ۳۳ هزار کشته برجا گذاشت، این روز به نام «روز ملی ایمنی در برابر زلزله» نامیده شد.

کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد در زمستان سال ۱۳۹۲ به منظور پاسداشت یاد هموطنانی که در این زلزله جان باختند و یادآوری و پیگیری وضع بازماندگان (از جمله بیش از ۵۰۰ کودک قطع نخاعی در زلزله بم) و بررسی وضع شهر و مردم بم در شرایط امروز به همراه مرور رخدادهای مرتبط با زلزله‌ها در ده سال گذشته، با تاکید بر نقش سازمان‌های مردم نهاد در زلزله بم، ۳ نشست برگزار کرد.

این کتابخانه در ادامه فعالیت های خود در راستای مستند سازی منابع مرتبط با زلزله در خرداد ۱۳۹۳ مقارن با بیست و چهارمین سالروز زمین لرزه منجیل – رودبار (۱۳۶۹)، پایگاه اینترنتی موضوعی خود را به آدرس eq.hepl.ir رونمایی کرد که در حال حاضر بالغ بر ۳۰۰۰ منبع مرتبط در این پایگاه به صورت رایگان قابل بازیابی است.

در سال ۱۳۹۴ هم برای بزرگداشت این روز، نمایشگاهی از منابع مرتبط موجود از امروز شنبه ۵ دی تا شنبه ۱۲ دی در ساعات اداری و کاری این کتابخانه برگزار می شود. به این ترتیب منابع مکتوب مرتبط با موضوع مذکور، تا شنبه هفته آینده در این کتابخانه به نمایش می آیند.

کد خبر 3009785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha