۷ دی ۱۳۹۴، ۱۴:۵۶

شماره ۸۶ منتشر شد؛

پرونده مفتون امینی روی میز «کتاب هفته خبر»

پرونده مفتون امینی روی میز «کتاب هفته خبر»

شماره جدید هفته‌نامه کتاب هفته خبر با پرونده‌ای درباره مفتون امینی و آثارش منتشر شده و روی پیشخوان مطبوعات آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، هشتاد و ششمین شماره مجله کتاب هفته خبر با آثاری از منوچهر آتشی، احمد اکبرپور، اکبر اکسیر، سعید برآبادی، محمدرضا رستمی، امیر صدری، بهزاد صدیقی، علیرضا طبایی، کامیار عابدی، محمدباقر کلاهی اهری، حسن محمودی، محمود معتقدی و ... به چاپ رسیده و روی پیشخوان مطبوعات آمده است.

در بخش اول این شماره کتاب هفته خبر که «از دفتر ایام» نام دارد، زادروز و سالروز درگذشت تعدادی از اهالی فرهنگ و هنر کشور ذکر شده و به طور ویژه به سالروز تولد اکبر رادی نمایشنامه نویس در ۵ دی ماه اشاره شده است. در ادامه درباره ایرج بسطامی، محمد کشاورز و ناصر چشم آذر نیز با توجه به سالروز تولد و درگذشت، مطالبی نوشته شده است.

بخش بعدی، «به کی سلام کنم؟» نام دارد که پرونده مفتون امینی در این بخش چاپ شده است. گفتگو مفصل با امینی، آلبوم عکس و تعدادی از اشعار و نوشته های چاپ نشده امینی از جمله مطالب اولیه این پرونده هستند که در ادامه شان، مطالبی درباره این شاعر و نویسنده به قلم عنایت سمیعی، محمدباقر کلاهی اهری، کامیار عابدی، علیرضا طبایی، محمود معتقدی، اکبر اکسیر، حمیدرضا شکارسری و ضیاءالدین خالقی، به چاپ رسیده است.

در بخش «نون نوشتن» مطلب شاپور جورکش با عنوان «تاملاتی درباره نقد شعر ایرانی» چاپ شده و در بخش «آوای خاک» نیز گفتگو با آتفه چهارمحالیان شاعر جوان کشور به چاپ رسیده است. مقالات سعدی گل بیانی، فرشید فرهمندنیا، علی ثباتی، هرمز علی پور، مهرنوش قربانعلی و افسانه نجومی درباره این شاعر و آثارش، به همراه تعدادی از اشعار چاپ نشده چهارمحالیان از دیگر مقالات این بخش است. در بخش «باغ آینه» هم گفتگوی جامع و مفصل با حمیدرضا قطبی درج شده است. این گفتگو به بهانه اکران فیلم «جامه دران» انجام شده و در ادامه آن، یادداشتی از مهدی غضنفری درباره این فیلم چاپ شده است. محسن جسور، اردشیر طیبی و سحر عصر آزاد نیز درباره این فیلم مطالبی کوتاه نوشته اند.

ترجمه گفتگو با هریسون فورد هم از دیگر مطالب این شماره کتاب هفته خبر است، که در بخش «زندگی دیگران» به چاپ رسیده است. سعید برآبادی، احمد اکبرپور، پیمان مقدم و رضا فرخی هم از دیگر مقاله نویسانی هستند که در بخش پایانی این مجله به نام «کتابخانه بابل» مطلب دارند.

این مجله با ۱۲۰ صفحه و قیمت ۵۰ هزار ریال منتشر شده است.

کد خبر 3011743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha