۷ دی ۱۳۹۴، ۱۸:۱۸

آیت‌الله حسینی بوشهری:

اسلام دین مردم‌داری و دموکراسی و مردم‌سالاری است

اسلام دین مردم‌داری و دموکراسی و مردم‌سالاری است

بوشهر - مدیر حوزه‌های علمیه کشور و نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری گفت: اسلام دین مردم‌داری و دموکراسی و مردم‌سالاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عصر دوشنبه در جمع کارکنان مجتمع گازی پارس جنوبی اظهار داشت: زیباترین تعابیر در مورد حضرت محمد(ص) در قران کریم آمده است که به صفاتی همچون مردمی‌بودن، خیرخواهی، دلسوزی و عشق به امت اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه در قرآن اشاره شده که پیامبری از جنس انسان برای هدایت انسان‌ها فرستاده شده است، اضافه کرد: کسی به عنوان پیامبر فرستاده شده است که انسان است و تنها یک تفاوت دارد ‌و آن هم دریافت وحی است.

نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پیامبر اسلام نیز می‌فرمایند که من غمخوار شما هستم و دلسوز شما هستم و مشکلات مردم برای من قابل تحمل نیست و برای رفع آنها تلاش می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه اسلام‌ستیزان مدعی هستند مه اسلام با دموکراسی و مردم داری فاصله دارد، تاکید کرد: اسلام دین مردم‌داری و دموکراسی و مردم‌سالاری است و اگر کوچکترین مشکلی برای آحادی از جامعه اسلامی ایجاد شود خود را مسئول می‌دانند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه الگویی که در قران معرفی می‌شود، استاندارد است، بیان کرد: وقتی که جنسی را می‌خواهند بسنجند، وضعیت استاندارد آن را ارزیابی می‌کنند، در قرآن نیز می‌توان استانداردها را پیدا کرد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) نمونه استاندارد یک انسان کامل است، افزود: پیامبر در اخلاق، عبادت، اعتقادات، مبارزات، مردمی بودن نمونه و استاندارد است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور ادامه داد: دولت با تدبیر و امید و مذاکرات طولانی و با رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد برجام به نقاطی رسیده‌ایم ولی دشمنان بعد از توافق هر روز به شکلی با تحریم‌های جدید و یا دیگر برنامه سنگ‌اندازی می‌کنند.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید به درون متکی باشیم، بیان کرد: تا نگاه ما به بیرون باشد، آنها می‌توانند هرگونه که می‌خواهند عمل کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه دشمنان یا از پشت یا رودررو می‌خواهند به اسلام ضربه بزنند، افزود: اینها نه طرفدار شیعه هستند و نه طرفدار اهل سنت و تنها فکر آنها ایجاد دشمنی بین مسلمانان است.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم خودکفا باشیم و اقتصاد ما پیشرفت کند، باید تمام استعدادها و توانمندی‌های ایرانی را به کار بگیریم تا این کشور موفق باشد.

کد خبر 3012027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha