۱۰ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۰۰

اداره کل حفاظت محیط‌زیست البرز اعلام کرد:

کیفیت هوای کرج برای گروه‌های حساس ناسالم است

کیفیت هوای کرج برای گروه‌های حساس ناسالم است

کرج - طبق اعلام اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان البرز شاخص کیفیت هوای کلان‌شهر کرج امروز، دهم دی‌ماه با قرار گرفتن روی عدد ۱۳۰ برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، طی هفته‌های اخیر با تشدید آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌ها در استان البرز به‌ویژه کلان‌شهر کرج شاخص کیفیت هوای بسیاری از شهرستان‌های استان بالا و بالاتر رفت به‌طوری‌که هوا یک روز برای همه گروه‌ها آلوده می‌شد و روز دیگر برای گروه‌های حساس، تعطیلی مدارس و اجرای طرح زوج و فرد چاره‌ای بود که از سوی مسئولان امر اندیشیده شد بلکه شاخص کیفیت هوا که به سمت آلودگی در شتاب بود مهار شود.

روز گذشته میزان آلودگی هوای استان البرز به‌ویژه کلان‌شهر کرج با جمعیتی بیش از یک و نیم میلیون نفر به مرز هشدار رسید به طوری که شاخص کیفیت هوای کرج از مرز ۱۵۰ گذشت و اورژانس و ارگان‌های امدادی دیگر به شهروندان توصیه کردند برای کارهای غیرضروری از منزل خارج نشوند.

اما امروز، پنجشنبه دهم دی‌ماه شاخص کیفیت هوای شهرستان کرج به مرز ۱۳۰ رسیده و البته هنوز برای گروه‌های حساس ناسالم است. شاخص کیفیت هوای شهرستان ساوجبلاغ که روز گذشته ۱۵۷ اعلام‌شده بود امروز با هشت پله سقوط به ۱۴۹ رسید که به گفته حسین محمدی مدیرکل اداره حفاظت از محیط‌زیست استان البرز هوای این شهرستان برای گروه‌های حساس ناسالم است.

کیفیت هوای شهرستان نظرآباد ناسالم اعلام شد

وی در گفتگو با خبرنگار مهر شاخص کیفیت هوای شهرستان نظرآباد را ۱۵۴ اعلام کرد و گفت: هوای شهرستان نظرآباد از مرز ۱۵۰ گذشته و در حال حاضر برای همه گروه‌ها ناسالم است.

محمدی به شهروندان نظرآبادی توصیه کرد با توجه به تشدید بیماری‌های قلبی، ریوی و همچنین افزایش علائم تنفسی در این هوا افراد مبتلابه بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان از فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

به گفته مدیرکل اداره محیط‌زیست هواشناسی استان البرز وقتی شاخص کیفیت هوا بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ قرار بگیرد وضعیت هوا برای همه گروه‌ها ناسالم است.

به گزارش خبرنگار مهر، بیش از ده روز است که استان البرز با پدیده دردناک آلودگی هوا دست‌به‌گریبان است، شدت آلودگی هوا روز گذشته به مرز هشدار رسید و مدارس مقاطع ابتدایی تعطیل شد. طبق مصوبه کارگروه کاهش آلودگی هوا همه ارگان‌های امدادی روز گذشته به حالت آماده‌باش کامل درآمدند.

کد خبر 3013557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha