۱۲ دی ۱۳۹۴، ۹:۵۹

به همت شهر کتاب فرشته؛

دومین دوره جایزه داستانی فرشته برگزار می‌شود/ معرفی داوران

دومین دوره جایزه داستانی فرشته برگزار می‌شود/ معرفی داوران

شهرکتاب فرشته دومين دوره‌ مسابقه‌ داستان کوتاه و عكس را با هدف ترویج داستان‌نویسی و فرهنگ کتاب‌خوانی و عكاسی، با موضوع محله‌ كودكی برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شهر کتاب فرشته، محمدعلی حیدری مدیر روابط عمومی جایزه فرشته درباره دوره‌ دوم این جایزه گفت: بعد از برگزاری اولین دوره‌ جایزه‌ فرشته و حضور جوانان علاقه‌مند به كتاب و داستان كوتاه, دومین دوره‌ این جایزه با موضوع محله‌ كودكی در دو بخش عكس و داستان كوتاه با هدف كشف و معرفی استعدادهای درخشان و ترویج فرهنگ كتاب خوانی از ۵ دی ماه آغاز شد.

وی افزود: هیات برگزاری بعد از چندین جلسه مشورت و همفكری از میان موضوع های مطرح شده، محله‌ كودكی را انتخاب كرد؛ نزدیكترین موضوع به سیاست‌های جایزه فرشته و متصل با موضوع دوره‌ قبل (دهه‌ شصت) از نظر فضای نوستالژی و زمینه‌ اجتماعی که برای متولدین بهمن ۱۳۵۷ به بعد كه نسل با استعداد انقلاب هستند؛ محله‌هایی كه شاید امروز دیگر به آن شكل دیروز نباشند. همسایه ها و خوانواده ها و معماری شان تغییر كرده باشد كه این نیز خود تضاد جالبی است. اما یاد و خاطره و تصاویر زیادی برای همه‌ ما به همراه دارند. به این ترتیب، اعضای هیئت انتخاب متکشل از فرهاد توحیدی‌، محمد چرمشیر، ابراهیم حقیقی، پوریا عالمی، سیامك گلشیری، مهسا محبعلی، ‏فاطمه معتمد آریا است که فعالیت خود را ۱۲ دی ماه آغاز می‌کنند.

مدیر روابط عمومی جایزه فرشته درباره قوانین این دوره گفت: داستان های کوتاه باید به صورت تایپ  شده در فرمت های doc،docx و rtf در سامانه وب سایت جایزه فرشته ثبت شود و تكمیل  فرم ثبت نام آنلاین هم برای حضور در جایزه، الزامی است. تعداد كلمات هر داستان كوتاه حداكثر ۳۰۰۰ كلمه است و هر نویسنده تنها اجازه دارد یک اثر را به دبیرخانه جایزه ارسال کند. در صورت كپی برداری یا استفاده از آثار دیگران، داستان مورد نظر از چرخه داوری حذف خواهد شد. داستان هایی در این جایزه بررسی می شوند که در جوایز ادبی دیگر حائز رتبه نشده و یا پیش از این به چاپ نرسیده باشند.

همچنین قوانین، مناسبات و هنجارهای جامعه در انتخاب داستان‌های كوتاه برای شركت در مسابقه در نظر گرفته خواهد شد و مسئولیت رعایت نكردن هریك از موارد ذكر شده به عهده شركت كننده است. مهلت ارسال آثار از ۱۲ دی ۱۳۹۴ تا ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ خواهد بود که متولدین ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ به بعد می توانند در مسابقه شركت كنند. جوایز بخش داستان؛ تندیس جایزه فرشته، لوح تقدیر، بن خرید شهر كتاب و مبلغ ۲۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال جایزه نقدی و چاپ آثار آنها به صورت یک جلد کتاب خواهد بود.

مراسم اختتامیه این جایزه با معرفی برندگان، اردیبهشت ۱۳۹۵ طی مراسمی در شهر كتاب فرشته برگزار خواهد شد.

کد خبر 3014487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha