«الشباب» برای جذب تروریسم به گفته های «ترامپ» متوسل شد

«الشباب» برای جذب تروریسم به گفته های «ترامپ» متوسل شد

گروه تروریستی الشباب با انتشار پیامی ویدئویی اظهارات تفرقه انگیز «دونالد ترامپ» نامزد ریاست جمهوری آمریکا علیه مسلمانان را دلیل خوبی برای اعلام جنگ با آمریکا عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، گروه تروریستی «الشباب» که در کشور آفریقایی سومالی مستقر است در تازه ترین پیام ویدئویی خود از گفته های «دونالد ترامپ» کاندیدای جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا برای جذب نیروی تازه نفس استفاده کرد.

در این پیام ویدئویی که دیروز جمعه منتشر شد، الشباب که یکی از شاخه های شناخته شده القاعده است اقدام به پخش بخش هایی از سخنرانی ترامپ کرد که در آن ممانعت از ورود مسلمانان به ایالات متحده آمریکا را خواستار شده بود.

در این پیام تصویری که مدت آن ۵۱ دقیقه است علاوه بر اظهارات ترامپ صحنه هایی از اعتراض سیاه پوستان آمریکا به توحش پلیس و تصاویری از زندانیان سیاه پوست هم به تصویر کشیده شده و از آنها به عنوان دلایلی برای لزوم پیوستن به تروریسم و مقابله با آمریکا یاد شده است.

اظهارات تند ترامپ که در راستای معرفی راهکار وی برای پایان دادن به افراط گرایی بیان شد از همان ابتدا بازتاب های گسترده ای را به دنبال داشت تا آنجا که حتی دیگر نامزدهای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز آن را تقبیح کردند و دایره انتقادها تا جایی گسترده شد که حتی «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلستان هم به اظهارات وی واکنش تندی نشان داد.

همان موقع نیز بسیاری بر این باور بودند که اظهارات تفرقه انگیز ترامپ به یکی از بهترین ابزار تبلیغاتی داعش تبدیل خواهد شد.

کد خبر 3014747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha