۱۴ دی ۱۳۹۴، ۱۰:۰۷

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسفراین:

۹۸.۵ درصد مردم اسفراین باسوادند/تجلیل از مربیان برتر

۹۸.۵ درصد مردم اسفراین باسوادند/تجلیل از مربیان برتر

اسفراین - مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسفراین گفت: با مشارکت مردم و تلاش همکاران حوزه سواد آموزی میزان افراد باسواد در این به ۹۸.۵ درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار مهر محمد اکرامی فر صبح امروز در همایش تجلیل از آموزش دهندگان برتر سواد آموزی که با حضور شماری از مسئولان استانی و شهرستانی در محل دارالقران امام محمد باقر (ع) برگزار شد، گفت: بیسوادی ریشه جهل و نادانی است و شخص بی‌سواد، هم آسیب پذیر و آسیب‌رسان است.

وی اظهار کرد: رسالت سواد آموزی آموزش خواندن و نوشتن به افراد محروم از نعمت ارزشمند سواد و ارتقاء آگاهی و دانش بزرگسالان نوسواد در زمینه‌های مختلف و تبدیل فرهنگ وابسته کشور به فرهنگ مستقل است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسفراین افزود: هدف از تاسیس نهضت سواد آموزی ریشه کنی بی‌سوادی بود که به حول قوه الهی و با تلاش همکاران اداره سواد آموزی اسفراین موفق شده‌ایم میزان افراد با سواد را به ۹۸.۵ درصد برسانیم.

در ابتدای این مراسم رئیس اداره سوادآموزی شهرستان اسفراین با تشریح عملکرد نهضت سواد آموزی این شهرستان گفت: تعداد یک هزارو ۶۰۰ نفرسواد آموز امسال تحت پوشش سواد آموزی قرار گرفته‌اند.

هادی پیل گفت: از این تعداد ۴۶۶ نفر در دوره انتقال و ۶۲۴ نفر در دوره تحکیم و ۵۱۰ نفر سواد آموز به صورت فرد به فرد آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی افزود: عملکرد این اداره درجذب و نگهداری از ۸۱ درصد سال گذشته، امسال به ۱۰۷ درصد افزایش یافته و همچنین این شهرستان توانسته در پالایش اولیای بی‌سواد مدارس رتبه اول را در سطح استان به خود اختصاص دهد.

پیل تصریح کرد: در این طرح تعداد ۲۵۰ نفر از اولیای بی‌سواد توسط فرزندان خود آنان در منزل کار آموزش می‌بینند که هم سوادآموز و هم آموزش دهنده در این طرح پاداش دریافت می‌کنند.

در پایان این مراسم با حضور مدیر آموزش و پرورش اسفراین و معاونین از ۱۵ نفر از آموزش دهندگان برتر سواد آموزی در شهرستان اسفراین با اهداء لوح وهدایایی قدردانی شد.
 

 

کد خبر 3016472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha