۱۶ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۲۲

استاندار خراسان شمالی:

صیانت از نیروی انسانی سرلوحه کار گزینش گران قرار گیرد

صیانت از نیروی انسانی سرلوحه کار گزینش گران قرار گیرد

بجنورد – استاندار خراسان شمالی گفت: صیانت از نیروی انسانی باید سرلوحه کار گزینش گران قرار گرفته و کلیات در گزینش در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی اکبر پرویزی پیش از ظهر امروز در گردهمایی گزینشگران دستگاه‌های اجرایی استان که در سالن شهید آوینی بیمارستان امام علی (ع) برگزار شد، تاکید کرد: باید در رفتار گزینش تجدید نظر جدی اتفاق بیفتد.

علی اکبر پرویزی اظهار داشت: بروز و وقوع مشکلات مالی در دستگاه‌ها حاصل عملکرد این حوزه است.

به گفته پرویزی، صیانت از نیروی انسانی باید سرلوحه کار گزینش گران قرار گرفته و کلیات را در گزینش در نظر بگیرند.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی اظهار کرد: در طول سال باید تمامی کارکنان عملکردشان مورد ارزیابی قرار گرفته تا از این طریق بتوان تخلفات را کمتر و در صورت امکان، مسئولیت و پست سازمانی مدیران و کارکنان را ارتقاء یا تنزل رتبه داد.

مراقبت برای جلوگیری از تضییع حق الناس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این گردهمایی گفت: از دورانی که اصل گزینش را زیر سوال می‌بردند گذر کرده‌ایم و الان به این نتیجه رسیده‌ایم که ماهیت گزینش به گونه‌ای است که باید وجود داشته باشد.

ابراهیم گلمکانی اظهار داشت: ماهیت گزینش در نظام جمهوری اسلامی معنای ایدئولوژیک دارد و به صورت اعتقادی، اخلاقی و سیاسی است.

وی ماهیت گزینش را جلوگیری از ورود افراد ناشایست به سیستم اداری و فراهم کردن بستر ورود افراد شایسته برای ورود به دستگاه‌های اجرایی دانست.

گلمکانی با بیان اینکه گزینش در دستگاه‌ها مختلف با یکدیگر تفاوت دارد تاکید کرد: گزینش باید هوشمندانه و در دستگاه‌های متعدد به صورت متفاوت اعمال شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همچنین صحت این اصل را جزء اصول پذیرفته شده دینی برشمرد وبا اهمیت دانستن آن تاکید کرد که این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

گلمکانی اظهار داشت: باید با تامل و تفکر، افراد را تایید و یا رد کرد گفت: باید مراقب بود که مبادا حق الناسی ضایع شود.

وی با بیان اینکه کار گزینش حساس است و برخی این کار را با قضاوت مقایسه می‌کنند تصریح کرد: کار در حوزه گزینش حرکت در مسیر باریکی است و گزینشگران باید منافع سیستم را حفظ کنند.

نبود ثبات شغلی کارکنان گزینش

مسئول گزینش دانشگاه علوم پزشکی نیز در ادامه این جلسه اظهار داشت: با توجه به عنایت رئیس دانشگاه علوم پزشکی به این بخش خوشبختانه مشکل فضای فیزیکی و نیروی انسانی در این حوزه نداریم.

جلیلوند تصریح کرد: تنها مشکل این حوزه که در واقع بین تمامی گزینشگران استان مشترک است نبود ثبات شغلی کارکنان گزینش است.

وی با اشاره به این موضوع که فرایند گزینش حساسیت بالایی دارد گفت: قراردادی بودن کارکنان تبعات بسیاری برای افراد دارد که امیدواریم با جذب سهمیه بتوانیم این کارکنان را تبدیل وضعیت کنیم.

کد خبر 3018811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha