در واکنش به آزمایش هسته ای کره شمالی؛

سئول به حربه جنگ تبلیغاتی علیه پیونگ یانگ متوسل شد

سئول به حربه جنگ تبلیغاتی علیه پیونگ یانگ متوسل شد

کره جنوبی در واکنش به ادعای همسایه شمالی مبنی بر آزمایش موفقیت آمیز بمب هیدروژنی بار دیگر به بلندگوهای مرزی به عنوان کارآمدترین ابزار جنگ تبلیغاتی خود علیه پیونگ یانگ متوسل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی، سئول امروز پنجشنبه در واکنش به ادعای پیونگ یانگ مبنی بر آزمایش موفقیت آمیز بمب هیدروژنی از نصب مجدد بلندگوهای تبلیغاتی در مرز دو کُره خبر داد – اقدامی که انتظار می رود نارضایتی شدید کره شمالی را به همراه داشته باشد.

با وجود آنکه کارشناسان هسته ای به موفقیت آمیز بودن تازه ترین آزمایش اتمی پیونگ یانگ که دیروز چهارشنبه برابر با شش ژانویه سال ۲۰۱۶ میلادی انجام گرفت، به دیده تردید می نگرند، این اقدام واکنش های تند بین المللی را به دنبال داشته است.

بلندگوهای مرزی کره جنوبی که شمار آنها به ۴۰ عدد می رسد، یکی از کارآمدترین ابزار جنگ تبیلغاتی این کشور علیه همسایه کمونیست شمالی است چرا که سئول با استفاده از آنها مردم کره شمالی را به پیروی از لذایذ زندگی مدرن ترغیب می کند.

استفاده از این ابزار تبلیغاتی در کشمکش های بین دو کره سابقه طولانی دارد و در ادوار مختلف موجب بروز درگیری هایی بین دو کشور شده است.

آخرین مورد از این درگیری ها به ماه آگوست سال میلادی گذشته (۲۰۱۵) باز می گردد که نیروهای نظامی دو کشور را در خطوط مرزی رو در روی همدیگر قرار داد و در نهایت آنها را برای حل این معضل پای میز مذاکره ای نشاند که نتیجه آن به جمع آوری موقت بلندگوها منجر شد.

 از سوی دیگر، سئول برای تامین امنیت اتباع خود دسترسی به سایت صنعتی «کائسونگ» را که بین دو کشور مشترک است محدود کرد.

کد خبر 3019535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha