۲۵ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۵۸

فیلم فجر ۳۴ در آینه مهر

«قیچی» به اصلاح رنگ رسید/ فیلمبرداری در سه فصل سال

«قیچی» به اصلاح رنگ رسید/ فیلمبرداری در سه فصل سال

کریم لک‌زاده کارگردان فیلم «قیچی» بیان کرد این اثر در سه فصل زمستان، بهار و تابستان فیلمبرداری شده است.

کریم لک زاده کارگردان که با فیلم «قیچی» در بخش «هنر و تجربه» سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: سه سال پیش یک طرح فیلمنامه آماده کردم و با توجه به اینکه لوکیشن در این طرح از اهمیت بسیاری برخوردار بود به منطقه مرزی در جنوب کشور رفتم و با توجه به لوکیشن مورد نظر نگارش فیلمنامه را به پایان رساندم.

وی ادامه داد: بعد از پایان نگارش فیلمنامه، نزدیک به ۲ سال به دنبال تهیه کننده برای ساخت این فیلم بودم و در نهایت با احسان فولادی فر برای ساخت «قیچی» به توافق رسیدم.

کارگردان فیلم کوتاه «قمارباز» توضیح داد: این فیلم در سه بخش و در سه فاصله زمانی ساخته شده است. بخش اول «قیچی» زمستان سال ۹۳ در جنوب کشور فیلمبرداری شد، در واقع اگر در این فصل بخش مورد نظر در جنوب فیلمبرداری نمی شد، به دلیل رطوبت و گرمای هوا نمی توانستیم در آن منطقه کار کنیم.

وی تاکید کرد: در خرداد ماه سال جاری بخش قطار فیلمبرداری شد و در تیر ماه بخش تهران را فیلمبرداری کردیم. هر کدام از بخش های این فیلم بازیگران خاص خود را داشت و همین مساله سبب شد تا مشکلی در زمان فیلمبرداری بخش های مختلف و حضور بازیگران نداشته باشیم.

لک زاده با اشاره به اینکه داشتن قهرمان و ضدقهرمان در فیلم‌ها را دوست دارد، گفت: یکی از ویژگی های اصلی این فیلم سینمایی وجود یک ضد قهرمان و یک کاراکتر اصلی است که مخاطب با این دو کارکتر همراه می شود. این فیلم نیز یک خشونت درونی و یک جستجو دارد و همین موارد در «قیچی» می تواند برای مخاطب بسیار جذاب باشد.

وی ادامه داد: عباس غزالی بازیگر این فیلم در طول فیلمبرداری این اثر که شامل سه فصل می شد، گریم خود را حفظ کرد و بازی در هیچ فیلم دیگری را نپذیرفت و امیدوارم بازی او در این فیلم به خوبی دیده شود.

این کارگردان جوان با اشاره به حضور «قیچی» در بخش «هنر و تجربه» جشنواره فجر، بیان کرد: یکی از دلایل حضور «قیچی» در گروه سینمایی «هنر و تجربه» این است که پروانه ساخت این فیلم ویدیویی صادر شده است، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا این اثر سینمایی در بخش «هنر و تجربه» نمایش داده شود. البته این فیلم می تواند برای «هنر و تجربه» مناسب تر باشد، چرا که در این بخش فیلم هایی نمایش داده می شود که نگاه و تجربه های جدید در سینمای ایران دارند.

لک زاده در پایان گفت: صداگذاری و اصلاح رنگ این اثر سینمایی در حال انجام است.

«قیچی» قصه شخصیتی را روایت می کند که از تهران گریخته و برای خروج از کشور به جنوب می رود. در این فیلم عباس غزالی و تعدادی از بازیگران بومی جنوب کشور حضور دارند.

کد خبر 3023825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha