۲۳ دی ۱۳۹۴، ۱۲:۰۳

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی:

سال آینده مراتع و منابع ملی آذربایجان غربی سنددار می شوند

سال آینده مراتع و منابع ملی آذربایجان غربی سنددار می شوند

ارومیه – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: سال آینده تمام مراتع و اراضی ملی استان سنددار می شوند.

رحمان وهاب زاده در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در آذربایجان غربی بیش از دو میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد افزود: از این میزان دو میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار آن مرتع و مابقی آن عرصه های جنگلی است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۷ درصد از عرصه های منابع ملی در استان سنددار شده است عنوان کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۵ تمام مراتع و اراضی ملی استان صاحب سندمالکیت شوند.

وهاب زاده ادامه داد: سهمیه تعیین شده برای سنددار کردن عرصه های ملی در استان در سال جاری ۲۷ هزار هکتار بود که تا کنون از این میزان بیش از ۲۳ هزار هکتار سنددار شده است که این میزان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی صدور سند به منابع طبیعی از گام های بسیار مهم برای جلوگیری از تجاوز به عرصه های ملی است که در این راستا برنامه ریزی های وسیعی برای سند دار کردن این اراضی در استان صورت گرفته است.

وهاب زاده با بیان اینکه تلاش برای صیانت از منابع و مراتع ملی و برخورد با افراد سودجو در استان از برنامه های اصلی این اداره کل در سال جاری است افزود: در این راستا با راه اندازی یگان حفاظت و اتاق مونیتورینگ برای اولین بار در سطح کشور در این استان و تجهیز نیروهای حفاظتی و گشت و مراقبت های منظم بیش از یک هزار هکتار از زمین های تصرف شده توسط افراد سودجو خلع ید و باز پس گردانده شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی اضافه کرد: امسال این استان در کنترل و بازپس گیری منابع طبیعی در کشور رتبه برتر را به خود اختصاص داده است و سعی می شود همه منابع ملی تصرف شده باز پس گردانده شود.

کد خبر 3023963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha