۲۵ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۵۱

امام جمعه سیریک:

عده ای به دنبال رخنه در قانون با تشکیل هیئت صیانت از آرا هستند

عده ای به دنبال رخنه در قانون با تشکیل هیئت صیانت از آرا هستند

سیریک - امام جمعه سیریک گفت: قانون مبنای برگزاری انتخابات است اما عده ای به دنبال رخنه کردن در قانون با تشکیل هیئتی تحت عنوان هیئت صیانت از آرای مردم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صفایی حائری در خطبه های این هفته نماز جمعه سیریک با اشاره به نزدیک شدن انتخابات و اعلام صلاحیت کاندیداهای انتخابات، عنوان کرد: قانون مبنای برگزاری انتخابات است اما عده ای به دنبال رخنه کردن در قانون با تشکیل هیئتی تحت عنوان هیئت صیانت از آرای مردم هستند.

وی با تاکید بر اینکه باید از قانون تمکین شود، افزود: تمام امورات برگزاری یک انتخابات خوب در قانون تعریف شده پس نیازی به اضافه کردن و یا کم کردن بندی درآن نیست.

امام جمعه سیریک تصریح کرد: قانون اساسی این نکته را بیان می دارد و دستگاهای مربوطه و هئیت های اجرایی را برای این امر را مشخص کرده و دیگر نیازی نیست هئیتی تحت عنوان صیانت از آرای مردم تشکیل گردد.

وی اضافه کرد: چنین نیست که دستگاهای متولی این کار صلاحیت و شایستگی انجام این کار را نداشته باشند زیرا در قانون راهکاری برای رسیدگی به صلاحیت ها و اجرای انتخابات تعریف شده است و در جمهوری اسلامی این کار توسط وزارت کشور و هئیت اجرای با نظارت شورای نگهبان انجام می شود.

خطیب نماز جمعه سیریک در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه باید مواظب قواعد بازی پسابرجام غربی ها باشیم، گفت: مردم بدنبال وعده لغو تحریم ها هستند و همانطور که مقام معظم رهبری قبول مذاکرات با لغو تمام تحریم ها را خواستار شدند باید تمام تحریم ها لغو شود.

وی با بیان اینکه تمام برنامه ها از سوی رژیم سعودی در پسا تحریم برای ایجاد از بین بردن برجام بوده است، اظهار داشت: سعودی ها برای ایجاد نوعی اجماع ضد ایرانی در جهان و با هدف به سرانجام نرسیدن برجام برنامه هایی داشتند که این موضوع منجر به سرخوردگی و شکست خود سعودی شده است.

صفایی حائری خاطرنشان کرد: ما باید دشمن را در بیرون از خانه خفه کنیم و در غیر این صورت زمانی که به داخل خانه رسیدند از بین بردن آنها سخت و دشوار است.

وی کار مدافعان حرم را سرکوب دشمنان در خارج از کشور دانست و اضافه کرد: این شهدا در راه اسلام و کشورشان ایران به شهادت می رسند.

وی با اشاره به یادواره شهدا که در اول بهمن ماه سال جاری در سیریک برگزار می شود، گفت: این یادواره شهدا در دهستان شهید مردان سیریک در اول بهمن ماه و در سطح کشوری برگزار می شود که از متولیان این کار قدردانی می کنم.

کد خبر 3025356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha