۲۶ دی ۱۳۹۴، ۱۳:۱۸

اشتاین مایر:

اتحادیه اروپا بدون انگلیس اتحادیه‌ای بهتر نیست

اتحادیه اروپا بدون انگلیس اتحادیه‌ای بهتر نیست

وزیر امورخارجه آلمان در گفتگویی بااشاره به خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا اظهار داشت: اتحادیه اروپا بدون انگلیس اتحادیه اروپای بهتری نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، « فرانک -والتر اشتاین مایر» وزیر امور خارجه آلمان در گفتگو با روزنامه فرانکفورتر آلگماینه با اشاره به بحث های خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: من معتقدم که یک اتحادیه اروپا بدون انگلیس اتحادیه بهتری نیست.

وی افزود: برلین سعی می کند با لندن به توافقی دست یابد که قراردادهای اروپایی را زیر سوال نبرد. اما این امر تنها زمانی محقق می شود که «دیوید کامرون » نخست وزیر انگلیس و دولت وی نیز آماده باشند در کشور خود در این راستا مبارزه کنند و از طریق یک توافق باقی ماندن در اتحادیه اروپا را تضمین کنند.

اشتاین مایر در بخش دیگری از این گفتگو درباره بحران پناهندگی اظهار داشت: اتحادیه اروپا در مسئله مقابله با هجوم پناهندگان با دشواری‌های بیشتری روبرو است.

وی در ادامه گفت: کشور ما یک میلیون پناهنده در یک سال را می تواند تحمل کند، اما در دراز مدت در هر سال پذیرش این تعداد پناهنده عملی نیست.

وزیر امور خارجه آلمان همچنین با اشاره به مناسبات ناتو و روسیه گفت: من انتظار دارم که ما در مدت زمان کوتاهی بتوانیم تقاضای بازگشت سفرا به میز مذاکره در بروکسل را داشته باشیم.

وی همچنین تصریح کرد که در هفته های آینده به ورشو سفر می کند تا التهاب اخیر ایجاد شده بین لهستان و آلمان را برطرف کند.

کد خبر 3025788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha