۲۶ دی ۱۳۹۴، ۱۵:۱۳

هاموند خبر داد:

شناسایی ۶۰۰ انگلیسی خواستار پیوستن به داعش

شناسایی ۶۰۰ انگلیسی خواستار پیوستن به داعش

وزیر خارجه انگلیس از شناسایی ۶۰۰ تبعه این کشور که قصد پیوستن به گروه تروریستی داعش را داشتند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی تلگراف، «فیلیپ هاموند» با اعلام این مطلب در ادامه گفت: از طریق همکاری های اطلاعاتی که با ترکیه در خصوص فعالیت های داعش و عضوگیری آن داشتیم موفق به شناسایی ۶۰۰ انگلیسی که قصد پیوستن به این گروه را داشتند شدیم.

بر اساس این گزارش، در میان کشورهای اروپایی فرانسه و انگلیس بیشترین عضو را در گروه تروریستی داعش دارند.

در همین رابطه چندی پیش «خالد محمود» یکی از نمایندگان مسلمان مجلس عوام انگلیس با اشاره به نادرست بودن آمارهای ارائه شده توسط دولت این کشور در مورد تعداد افرادی که از بریتانیا برای پیوستن به داعش به عراق و سوریه رفته اند گفت هم اکنون دو هزار انگلیسی در این گروه تروریستی حضور داشته و در حال جنگ هستند.

محمود با زیر سوال بردن آمارهایی که از سوی مقامات و نهادهای انگلیسی در مورد حضور ۵۰۰ انگلیسی در میان اعضای داعش منتشر می شود، گفت: به اعتقاد من حضور دو هزار انگلیسی در میان اعضای داعش درست تر است.

این نماینده مسلمان مجلس عوام در ادامه گفت: مقامات می گویند که ۵۰۰ افراطی انگلیسی عضو داعش هستند اما آمار حقیقی سه و یا چهار برابر این تعداد است.

بر اساس آمارهایی که در شبکه های اجتماعی انگلیس منتشر شده روزانه ۲۰ انگلیسی با سفر به عراق و سوریه به داعش می پیوندند و این در حالی است که پیشتر اعلام شده بود در هر هفته فقط پنج انگلیسی به داعش می پیوندند.

کد خبر 3026016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha