اتحاد سئول-واشنگتن- توکیو علیه برنامه هسته‎ای کره شمالی

اتحاد سئول-واشنگتن- توکیو علیه برنامه هسته‎ای کره شمالی

نمایندگان سه کشور کره جنوبی، آمریکا و ژاپن بر لزوم صدور هر چه سریعتر قطعنامه شورای امنیت و تشدید تحریم ها علیه کره شمالی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات بلندپایه سیاسی از سه کشور آمریکا، ژاپن و کره جنوبی امروز شنبه بر لزوم برخورد قاطعانه شورای امنیت سازمان ملل متحد با آخرین آزمایش هسته ای کره شمالی، تاکید کردند.

به گفته «آنتونی بلینکن» معاون «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا و همتایان ژاپنی و کره جنوبی وی، شکست در ارسال پیامی واضح به کره شمالی موجب تهور هرچه بیشتر دولت پیونگ یانگ خواهد شد.

بلینکن در این باره مدعی شد: ناکامی در اتخاذ اقدام مناسب به منزله تضمین تکرار رفتارهای مشابه از سوی کره شمالی است و این مغایر با هدفی است که ما در منطقه آسیای شمال شرقی دنبال می کنیم.

مقامات سه کشور در ادامه بر لزوم تصویب هر چه سریعتر قطعنامه شورای امنیت تاکید کردند. با این حال جزئیات رایزنی این سه مقام سیاسی فاش نشده و تنها بر تداوم رایزنی ها برای صدور قطعنامه تاکید شده است.

پیونگ یانگ دو هفته پیش مدعی شد که اولین بمب هیدروژنی خود را با موفقیت آزمایش کرده است. انتشار این خبر واکنش جامعه بین المللی از جمله چین، متحد منطقه ای و جهانی کره شمالی، را به دنبال داشت.

کد خبر 3026027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha