پیام‌نما

وَلَنْ تَرْضَى عَنْكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَى حَتَّى تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّهِ هُوَ الْهُدَى وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُمْ بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ مَا لَكَ مِنَ اللَّهِ مِنْ وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ * * * یهود و نصاری هرگز از تو راضی نمی شوند تا آنکه از آیینشان پیروی کنی. بگو: مسلماً هدایت خدا فقط هدایت [واقعی] است. و اگر پس از دانشی که [چون قرآن] برایت آمده از هوا و هوس های آنان پیروی کنی، از سوی خدا هیچ سرپرست و یاوری برای تو نخواهد بود. * * * از تو کی خوشنود گردند ای ودود! / از رهی، هرگز نصاری و یهود؟

۲۹ دی ۱۳۹۴، ۸:۳۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

عرفان‌های کاذب خطری بزرگ در برابر ترویج اندیشه‌های اسلامی است

عرفان‌های کاذب خطری بزرگ در برابر ترویج اندیشه‌های اسلامی است

بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بابیان اینکه عرفان ناب اسلامی دستاورد مکتب اهل‌بیت (ع) است، گفت: عرفان‌های کاذب و انحرافی خطری بزرگ در برابر ترویج اندیشه‌های اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام کاظم لطفیان دوشنبه‌شب در نشست تخصصی عرفان اسلامی که با حضور اندیشمندان و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: عرفان مقدمه تعبد و تعبد مقدمه مسلمانی است.

وی با تأکید بر لزوم معرفی عرفان ناب اسلامی به جامعه، بیان کرد: در کنار معرفی عرفان‌های ناب باید توجه داشت که معرفی عرفان‌های کاذب نیز صورت گرفته و این عرفان‌ها نیز به جامعه شناسانده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بابیان اینکه بخش اعظم جامعه امروز بر سر دوراهی قرارگرفته‌اند، عنوان داشت: جامعه امروز بر سر این دوراهی قرار دارد که آیا عرفان آغاز راه است یا پایان راه؟ هرچند بسیاری از عرفان‌های کاذب عرفان را پایان راه دانسته‌اند اما مکتب اهل‌بیت(ع) و ائمه اطهار معرفت را آغاز راه می‌داند.

عرفان به معنای انزوا و گوشه‌گیری نیست

لطفیان بابیان اینکه در حال حاضر برداشت جامعه از عرفان، سلوک و گوشه‌نشینی است، بیان داشت: این تفکر یک تفکر اشتباه بوده چراکه عرفان ناب اسلامی هیچ‌گاه عرفان را به معنای انزوا، گوشه‌گیری و یا جدا شدن از جامعه معرفی نکرده است.

وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر عوام جامعه به عرفان به‌عنوان غم و اندوه نگاه می‌کنند درحالی‌که تعریف امامان و دین خلاف این عقیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تأکید کرد: عرفان اسلامی انزوا و گوشه‌گیری نیست بلکه نشاط، حضور پررنگ در اجتماع و توجه به جامعه بوده و این موضوع یکی از مباحث مهمی است که باید روی آن کار مطالعاتی انجام شود.

لطفیان همچنین عرفان اسلامی را آب و عرفان‌های کاذب را سرابی دانست که دستاوردی برای سعادتمندی انسان ندارد.

وی ادامه داد: عرفان اسلامی به حذف واسطه‌ها باور ندارد و معتقد است که توسل و شفاعت مسیر را هموار می‌کند.

کد خبر 3028285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha