۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۴۷

فیلم فجر ۳۴ در آینه مهر

برداشت دوم از قضیه اول «پاپتی‌ها»/ کم‌هزینه و جوان هستیم

برداشت دوم از قضیه اول «پاپتی‌ها»/ کم‌هزینه و جوان هستیم

پویان باقرزاده کارگردان فیلم «برداشت دوم از قضیه اول» بیان کرد این فیلم می تواند به عنوان کم‌هزینه‌ترین اثر در جشنواره فیلم فجر نامیده شود.

پویان باقرزاده کارگردان فیلم سینمایی «برداشت دوم از قضیه اول» که در بخش «هنر و تجربه» سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: داستان کلی فیلم «برداشت دوم از قضیه اول» درباره چند آدم است که می‌خواهند یک فیلم بلند بسازند و در این مسیر دچار اتفاقاتی می شوند. «برداشت دوم از قضیه اول» به گونه ای ساخته شده است که در آن هم فیلمی که شخصیت‌های داستان می خواهند بسازند می بینیم و هم فیلمی که ما ساخته ایم.

وی ادامه داد: در بخش‌هایی از این فیلم سکانس‌های پشت‌صحنه عوامل فیلمی که شخصیت های اصلی داستان فیلم هستند در فضای مستندگونه ای به تصویر کشیده شده است.

این کارگردان سینما بیان کرد: طرح اولیه این فیلم یک سال پیش بین من و تعدادی از دوستانم که چند نفر از آنها عضو گروه تئاتر «پاپتی ها» هستند، مطرح شد و از همان زمان در حال تمرین و پرورش متن مورد نظر بودیم و در نهایت متن این فیلم در یک کار گروهی بسیار خوب شکل گرفت. اوایل پاییز پیش تولید کار شروع شد و از افراد حرفه ای سینما برای همکاری در این پروژه سینمایی دعوت به عمل آمد.

باقرزاده با اشاره به چگونگی انتخاب بازیگران این فیلم گفت: من عضو گروه «پاپتی ها» به سرپرستی حمید پورآذری هستم، به همین دلیل ترجیح دادم با همین گروه تئاتری این فیلم را جلوی دوربین ببرم. این گروه یک گروه بزرگ است که در آن همه چیز رفاقتی دنبال می شود. همین دوستی و یک رنگی با اعضای این گروه سبب شد تا از حضور تعدادی از اعضای گروه برای فیلم خود استفاده کنم.

وی ادامه داد: فکر می کنم «برداشت دوم از قضیه اول» می تواند در جذب مخاطب موفق باشد البته چندان به فروش این فیلم فکر نمی کنم، اما این را باید بگویم که یک فضای گرم و صمیمی در این فیلم حاکم است که می تواند برای مخاطب سینما جذاب باشد هرچند در هنگام ساخت این اثر هیچ گاه به گیشه و اکران گسترده در سینماهای کشور فکر نمی کردم. حتی تا زمانی که فیلم به پایان رسید نمی دانستم که می خواهم با این فیلم چه کاری انجام دهم. در واقع همه کسانی که در ساخت این فیلم سینمایی با هم همکاری داشتیم طی یک سال گذشته از پروسه خلق لذت بردیم و همین مساله برای من از اهمیت بیشتری برخوردار بود.

کارگردان فیلم سینمایی «برداشت دوم از قضیه اول» بیان کرد: این فیلم سینمایی می تواند ارزان ترین فیلم از نظر بودجه در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر باشد، چرا که همه افراد در این پروژه به صورت رفاقتی با یکدیگر کار کردند. یکی دیگر از مسائل جالب این فیلم این است که اعضای گروه ما جوان ترین گروهی هستند که در این دوره از جشنواره فیلم فجر حضور دارند، به گونه ای که میانگین سنی تیم سازنده این فیلم ۲۵ سال است.

باقرزاده در پایان گفت: فکر می کنم این فیلم سینمایی می تواند از نظر پروسه تولید، نوع تمرین و فرم، پیشنهادهای جدیدی برای سینمای ایران و تولید در این صنعت داشته باشد.

کد خبر 3029819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha