۳ بهمن ۱۳۹۴، ۸:۵۶

تئاتر فجر ۳۴ در آینه مهر

«راه مهر راز سپهر» قصه‌ رستم و اسفندیار است/ ضبط موسیقی در اکراین

«راه مهر راز سپهر» قصه‌ رستم و اسفندیار است/ ضبط موسیقی در اکراین

شکرخدا گودرزی کارگردان نمایش «راه مهر راز سپهر » با اشاره به آماده سازی این اثر نمایشی برای حضور در جشنواره تئاتر فجر از انتشار نمایشنامه این اثر همزمان با اجرا خبر داد.

شکرخدا گودرزی نویسنده و کارگردان نمایش «راه مهر راز سپهر» درباره آماده سازی این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: نمایش «راه مهر راز سپهر» در حال آماده شدن برای حضور در بخش مسابقه تئاتر ایران جشنواره تئاتر فجر است و یکشنبه و دوشنبه ۴ و ۵ بهمن ماه ساعت ۲۰ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می رود.

وی ادامه داد: این نمایش داستان رزم رستم و اسفندیار؛ یکی از بی نظیرترین آفرینش های ادبی جهان به شمار می رود. به تعبیر اندیشمندان داستان رستم و اسفندیار بهترین داستان شاهنامه به حساب می آید چون رزم دو پهلوانی را به نمایش می گذارد که هر دو از هفت خوان گذشته اند و بسیار قدرتمند هستند. آنچه در این نمایش اهمیت دارد به روز بودن داستان است اما باید دید که جامعه تا چه اندازه ظرفیت پذیرش این مساله را دارد.

این کارگردان تئاتر درباره شیوه اجرایی نمایش یادآور شد: این نمایش را نمی توان با شیوه اجرایی سنتی به صحنه برد. در اجرای این اثر نمایشی به سمت و سوی کمینه گرایی در عناصر رفته و از این طریق اجرایی روان و جاری خواهیم داشت. برخی از صحنه های نمایش به شیوه خنیاگری روایت می شود و از موسیقی زنده نیز در اثر بهره خواهیم برد. نمایشنامه «راه مهر راز سپهر» نیز برای انتشار به نشر نگاه معاصر سپرده شده است که همزمان با اجرای نمایش در جشنواره تئاتر فجر منتشر می شود و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

وی متذکر شد: خوشبختانه مراحل آماده سازی نمایش به لطف خدا و همراهی گروه نمایش به خوبی پیش رفته است. طراحی لباس و صحنه پردازی نمایش نیز به لطف حامی مالی به خوبی به اتمام رسیده است و موسیقی نمایش نیز توسط بهزاد عبدی و با حضور ارکستر سمفونیک اکراین در این کشور ضبط شده است. بخش موسیقی زنده نمایش هم با هدایت مهدی رضایی و با سازهای کوبه ای در نمایش اجرا می شود. یک گروه خنیاگر نیز گروه را همراهی می کنند.

کارگردان «بهرام چوبینه» در پایان صحبت هایش درباره زمان اجرای عمومی این نمایش بیان کرد: زمان دقیق اجرای نمایش مشخص نیست. اگر بعد از اجرای «چمدان» فرهاد آییش سالن اصلی تئاتر شهر وارد مرحله بازسازی شود اجرای ما به بعد از بازسازی موکول خواهد شد در غیر این صورت بعد از اجرای نمایش «چمدان» در ابتدای سال ۹۵ در سالن اصلی تئاتر شهر به صحنه خواهیم رفت.

در این نمایش، محمد صادقی، نوید گودرزی، کاظم هژیر آزاد، ساغر عزیزی، محمد ساربان، مجید جعفری، نیما گودرزی، مانلی حسین پور، مهدی علی نژاد، رضا جعفری، آگرین کرمی، محمد روحانی، رضا شوب کلایی، جواد قنبری، فرزاد سقا، فریدون عباسپور، محمد مهدی معارفی ایفانی نقش می کنند.ظ

 

کد خبر 3030898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha