۳ بهمن ۱۳۹۴، ۱۷:۰۴

استاندار قزوین:

استان قزوین به مدیران شجاع، ریسک پذیر و حامی دولت نیاز دارد

استان قزوین به مدیران شجاع، ریسک پذیر و حامی دولت نیاز دارد

قزوین- استاندار قزوین گفت: در شرایط کنونی در استان به مدیرانی شجاع، پایبند ارزشها و رهبری که حامی دولت باشند و از دستاوردهای نظام، برجام و خدمات انجام شده دفاع کنند نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، فریدون همتی روز شنبه در جلسه شورای اداری استان که در استانداری برگزار شد، اظهارداشت: در آستانه اجلاس نماز امیدواریم میزبان خوبی در این حرکت فرهنگی باشیم و مردم بتوانند بعد از اجلاس هم از دستاوردهای آن بهره مند شوند.

وی گفت: اجلاس نماز باید انرژی مضاعفی در جامعه، مسئولان و خانواده ها ایجاد کند تا بتوانیم با احساسذ تکلیف بیشتری در مسیر خدمت به مردم گام برداریم و به نماز هم اهمیت بیشتری دهیم.

همتی تصریح کرد: در اجلاس نماز که با حضور معاون اول رئیس و چند وزیر افتتاح می شود همه باید تلاش کنیم تا این سفر با نظم و ترتیب خاص خود و مطلوب برگزار شود.

وی اضافه کرد: علیرغم آن که هنوز هیچ هزینه ای برای اجلاس نماز اختصاص نداده ایم با درک خوب مدیران و همراهمی همه دستگاههای اجرایی و استفاده از همه ظرفیت های دولتی کارها بخوبی پیش رفته و مقدمات کار فراهم شده است.

استاندار قزوین بیان کرد: از مدیران دولتی انتظار داریم ظرفیت خوابگاه های خود را برای استفاده میهمانان اعلام کنند تا هیچ امکاناتی مغفول نماند و بتوانیم میزبان خوبی برای میهمانان کشوری و استانی باشیم.

فهرست پروژه های آماده افتتاح آماده شود

استاندار قزوین گفت: فهرست پروژه های آماده افتتاح در دهه فجر باید اولویت بندی و اعلام شود و در کنار برگزاری جشن های دهه فجر این طرح ها نیز به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: برای ایجاد عدالت در انتخابات از هیچ نماینده ای برای حضور در مراسم شورای اداری دعوت نکردیم و با حفظ بی طرفی کامل تلاش می کنیم انتخابات این دوره نیز قانونمند و در آرامش برگزار شود.

همتی بیان کرد: همه مدیران باید با بی طرفی کامل از رای مردم صیانت کنند و کسی را تبلیغ نکنند و بدانند حق نداریم طرفدار کسی باشیم و از امکانات دولت به نفع یا علیه نامزدی استفاده کنیم.

وی گفت: هر کس از فیلتر شورای نگهبان عبور کرد و رای مردم را بدست آورد از نظر ما نماینده است و برای ما جناح و گروه فرقی ندارد.

به اقتصاد مقاومتی کمک می کنیم

استاندار یادآورشد: با استفاده از مراکز دانشگاهی و ظرفیت های موجود باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم که با نگاهی صادرات محور می توانیم به تولیدات خود رونق دهیم.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت های دانشگاهها، صنعت، کشاورزی و تکمیل زنجیره های تولید می توانیم به دستاوردهای خوبی در اقتصاد مقاومتی دست یابیم و دست نیاز خود را به سوی خارجی ها دراز نکنیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: دستگاههای اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی پیشگام باشند و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این مسیر گام بردارند.

طرح های نیمه تمام با مشارکت بخش خصوصی تکمیل شود

وی بیان کرد: مدیران لازم است طرح های نیمه تمام را شناسایی و برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل آن اقدام کنند و یکی از ملاک های ارزیابی مدیران استفاده از این ظرفیت است.

استاندار گفت: مدیر باید توان مدیریت بدون اعتبار را هم داشته باشد و با ایده و ابتکار جدید ظرفیت های بخش خصوصی را شناسایی و برای استفاده از این توانمندی اقدام کند.

مدیر باید شجاع و اهل ریسک باشد

استاندار ضمن پاسخگویی به انتقادات مطرح شده درخصوص برخی انتصابها گفت: نظام ساختار و قانون دارد و در انتخاب ها هم پس از استعلام از مراجع قانونی اقدام می کنیم که تایید آنها نیز به سادگی نیست و قرار نیست به صحبت ها بسنده کنیم.

وی اضافه کرد: بر سر شاخه نشستن و شاخه بریدن منطقی نیست و اگر کسی با سلیقه ما جور در نیامد که نباید بگوییم فرد شایسته نیست و یا تخصص و توانایی ندارد و تفسیر به رای و نظر شخصی در این مسیر منطقی نیست.

همتی بیان کرد: هر مدیری که انتخاب می کنیم پایبند نظام، انقلاب و اسلام و رهبری است و اگر از این مسیر خارج شود کنار می رود و ما به مدیرانی نیاز داریم که شجاعت و تخصص و تعهد لازم را داشته باشند و در مسیر انقلاب حرکت کنند.

وی تصریح کرد: سعه صدر ما زیاد است و انتقادپذیر هم هستیم زیرا معتقدیم انتقاد سازنده ما را هوشیار می کند که خطا نکنیم اما در تعیین مدیرکل ارشاد وزارتخانه اقدام کرده و مسئول مدیران خود است و البته ما هم حاضریم پاسخگو باشیم.

استانداراضافه کرد: رعایت قانون برای همه باید در عمل باشد نه شعار و انتظار داریم هر مشکلی و انتقادی هست قبل از اعلام از تریبونهای رسمی به ما گفته شود و از ما پاسخ بخواهند تا قانع کنیم و ما هم طبق قانون رفتار می کنیم و با سند حرف می زنیم و هر جا اشکالی بروز کرد عذرخواهی می کنیم.

وی گفت: هر نماینده و امام جمعه محترمی که انتقاد کند توجه می کنیم و توضیح می دهیم و به هر تذکری گوش می دهیم و هر کس دغدغه داشت جواب می دهیم زیرا دولت می خواهد در فضای آرام کار کند و تلاش می کنیم با گفتگو همه مسائل حل شود و کسی دلخور نشود.

دستاوردهای برجام را منعکس کنیم

استاندار قزوین ضمن گلایه از برخی مدران تصریح کرد: شما باید مردم را توجیه کنید و از موفقیت های برجام بگویید تا توقع مردم از دولت منطقی باشد.

وی اضافه کرد: وقتی تحریم ها حتی به زنبوردار ما اسیب زده و سیستم صادرات و گردش پولی را دچار بحران کرده بود و امروز با برجام بسیاری از این مشکلات و موانع تولید از راه برداشته خواهد شد بی انصافی است اگر مدیری این دستاوردها را به مردم نگوید.

همتی اظهارداشت: البته نگاه ما به داخل است اما تولید را با محور صادرات دنبال خواهیم کرد و در این راستا تاکید داریم گزارشی از وضعیت واحدهای صنعتی استان تهیه شود تا بتوانیم برای حل مشکلات و رفع موانع تولید با سرعت اقدام کنیم.

کد خبر 3031705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha