۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۶:۴۱

دستگیری متخلف حمل و فروش پرنده در بازار کیان اهواز

دستگیری متخلف حمل و فروش پرنده در بازار کیان اهواز

سرپرست یگان حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کرد این یگان گشت و کنترل مناطق را به صورت شبانه روزی در دستور کار خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر یکی از عوامل فروش پرندگان شکار شده در بازار اهواز دستگیر شد.

حسن آقا شیرمحمدی سرپرست یگان حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان این مطلب گفت: طی کسب اطلاعات از نحوه ورود پرندگان صید شده در تالاب و در مسیر تردد متخلف به اهواز کمین قرار داده که حدود ساعت ۴ بامداد یکشنبه ۴ بهمن ماه سالجاری در محل ورود به اهواز  یکی از عوامل پخش پرندگان شکار شده در بازار اهواز دستگیر شد.

وی گفت: بعد از کنترل خودرو یک محموله پرندگان شکار شده کشف و ضبط شد.

وی افزود: این پرندگان برای فروش به بازار کیان برده می شد که با تیزهوشی یگان حفاظت محیط زیست خوزستان جلوی این کار گرفته شد و به امید خدا و با همکاری مردم و گزارشاتی که برای اداره کل حفاظت محیط زیست فرستاده می شود جلوی شکارچیان و متخلفینی که با بیرحمی پرندگان مهاجر و بومی رو شکار کرده و برای فروش به بازار می برند گرفته شود و از شکار بیرحمانه پرندگان جلوگیری به عمل آید.

 
وی افزود: متخلف که برخلاف قوانین شکار و صید مبادرت به شکار وصید غیرمجاز تعداد ۵۳ پرنده اردک بلوطی، ۲۲ چنگر، ۳ اردک کله سبز، ۳ طاووسک و ۲ چنگر نوک سرخ کرده بود که مختص فروش در بازار کیان اهواز بوده توقیف ومطابق ماده ۱۴ قانون شکار و صید دستگیر شد و باتوجه به اینکه عمل متخلف، مستند به ماده بند ب ماده ۱۲ قانون شکار و صید و ماده ۶۷۹ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب و مستوجب مجازات می باشد، متخلف جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرپرست یگان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: برابر مصوبه شماره ۳۸۰ مورخه ۳۱/۴/۹۴ شورایعالی محیط زیست آگهی شده در روزنامه رسمی، جریمه هر پرنده چنگر نوک سرخ (دو میلیون ریال)، طاووسک(یک میلیون ریال)، اردک کله سبز(یک میلیون ریال)، اردک بلوطی(یک میلیون ریال) و چنگر (یک میلیون ریال) است.

وی در پایان گفت: با توجه به اوج مهاجرت پرندگان به استان خوزستان و گستردگی آبگیرها در استان خوزستان یگان حفاظت محیط زیست خوزستان فعالیت و گشت و کنترل را به صورت شبانه روزی در دستور کار خود قرار داده است.

روز گذشته نیز مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از دستگیری ۶ متخلف شکار و صید غیرمجاز ده‌ها فلامینگو، خوتکا، اردک کله سبز، باکلان کوچک و کشیم کوچک در استان خوزستان خبر داده بود. در این عملیات که روز جمعه دوم بهمن ماه انجام شد دو خودرو حمل پرنده که یکی از آنها مختص بازار کیان اهواز بوده، ۳ اسلحه و ۳ مهمیه (دام صید پرندگان) توقیف و متخلفان مطابق ماده ۱۴ قانون شکار و صید دستگیر شدند.

کد خبر 3033629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناناشناس US ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
      0 0
      میخوام بدونم بعد از دستگیری طرف بعد از ضبط پرندها بین خودشون احیانن تقسمیم نمیکنن که آیا???