۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۹:۱۴

مهیار علیزاده به مهر گفت:

فعلا در تئاتر هستم/ ادامه همکاری با قربانی و شجریان

فعلا در تئاتر هستم/ ادامه همکاری با قربانی و شجریان

آهنگساز و خالق آلبوم موسیقی «حریق خزان» با اشاره به حضورش در نمایش «نگاهمان می کنند» به عنوان آهنگساز، از احتمال انتشار یکی از دو آلبومش تا پایان سال خبر داد.

مهیار علیزاده در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود گفت: این روزها با آهنگسازی نمایش «نگاهمان می کنند» به نویسندگی نغمه ثمینی و کارگردانی محمدرضا اصلی اولین تجربه آهنگسازی‌ام در تئاتر را تجربه می‌کنم که برایم فضای جالب توجه و متفاوتی است.

وی افزود: آنچه در آهنگسازی این اثر دنبال آن بودم آماده سازی موسیقی‌ای بود که متناسب با فضای داستان، شخصیت پردازی ها و خواسته های کارگردان به عنوان صاحب اثر باشد و برای رسیدن به این هدف چندین بار متن نمایشنامه را مطالعه کردم.

این آهنگساز در پایان درباره فعالیت‌ها دیگر خود در عرصه موسیقی توضیح داد: همان‌طور که چند ماه پیش نیز اعلام کرده بودم همچنان مشغول کار روی دو آلبوم هستم که یکی با نام «دخت‌پری‌وار» با همکاری علیرضا قربانی و دیگر با نام «آلبوم مشترک» در همکاری با قربانی و همایون شجریان برای مخاطبان موسیقی ارائه می شود و این احتمال را می دهم که یکی از این دو آلبوم تا پایان سال در دسترس دوستداران موسیقی قرار گیرد. مدت‌هاست ضبط  آلبوم «آلبوم مشترک» به خوانندگی مشترک علیرضا قربانی و همایون شجریان به پايان رسيده و تلاش ما بر اين است كه این آلبوم هم بهار سال آینده عرضه شود.

آلبوم «دخت پری‌وار» بعد از پروژه «حریق خزان» دومین آلبوم مشترک مهیاز علیزاده و علیرضا قربانی است. این آلبوم پس از آلبوم حریق خزان در سال ۹۱، تیتراژ سریال «پرده نشین» در سال ۹۳ و پروژه مشترک با همایون شجریان، چهارمین تجربه همکاری مشترک علیزاده و علیرضا قربانی در عرصه موسیقی است.

این آلبوم كه هم اکنون مراحل ضبط را سپری می‌کند شامل قطعات باکلام و بی‌کلامي است كه بخش باکلام آن روی آثاری از شعرای کلاسیک و ابیاتی از شعرای معاصر آهنگسازی شده است. البته بخشی از مراحل ضبط و اجرای موسیقی آلبوم مشترک قربانی و شجریان توسط  علیزاده در كشور چک انجام شده و بخش دیگری از ضبط هم به صورت مشترک در استوديو «ترانه» و استوديو «كنگان پارسه» تهران صورت گرفته است.

چندی پیش خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه قرار است تا پایان سال جاری اولین آلبوم مشترک و دوصدایی تاریخ موسیقی سنتی منتشر شود. مجموعه‌ای با صدای علیرضا قربانی و همایون شجریان و آهنگسازی مهیار علیزاده که مراحل تولید آن به پایان رسیده است. همچنین در آن خبر اعلام شد که آلبوم شخصی علیرضا قربانی با آهنگسازی مهیار علیزاده در بهار سال ۹۵ منتشر خواهد شد، اما برنامه‌های این تیم هنری دستخوش تغییرات عمده و البته ناگهانی شد. قرار است که آلبوم شخصی خواننده «حریق خزان» تا پایان سال جاری به بازار عرضه شود و زمان انتشار آلبوم مشترک او با همایون شجریان به بهار سال آینده موکول شد.

آلبوم «دخت پری‌وار»  علیرضا قربانی مراحل تولید را پشت سر گذاشته و این روزها در گام‌های پایانی میکس و مسترینگ تحت نظارت مهیار علیزاده قرار دارد.

کد خبر 3035146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha