۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۵۷

اشعری در گفتگو با مهر:

انتقال مکان نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب به اتفاق آرا صورت گرفت

انتقال مکان نمایشگاه کتاب به شهر آفتاب به اتفاق آرا صورت گرفت

به گفته سخنگوی شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب، بجز مرتضی کاظمی و مهدی فیروزان که در جلسه امروز این شورا حضور نداشتند، تمامی اعضای حاضر به پیشنهاد انتقال نمایشگاه به شهر آفتاب رای مثبت دادند.

علی‌اکبر اشعری سخنگوی شورای سیاستگذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ساعاتی پس از اعلام مصوبه این شورا مبنی بر موافقت با انتقال نمایشگاه کتاب تهران از مصلی به شهر آفتاب، در گفتگویی با خبرنگار مهر درباره آنچه در جلسه مهم امروز شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران اتفاق افتاد، توضیح داد و در ابتدا گفت: بعد از گفتگوهای بسیار در مورد تعیین مکان نمایشگاه، دو گزینه نهایی باقی مانده بود؛ یکی مصلی، یکی شهر آفتاب.

اشعری همچنین یادآور شد: دو بار گروه کارشناسی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد از شهر آفتاب بازدید کردند و فهرستی از نواقصی را که برای آماده‌سازی این مکان می‌بایست برطرف شود، تهیه و به شهردار تهران تقدیم کردند. آقای قالیباف قول داد که همه این اشکالات را برطرف کند؛ از جمله خط مترو تا این مکان تکمیل خواهد شد و سایر موارد مربوط به خود شهر آفتاب را هم تا قبل از شروع نمایشگاه، رفع خواهند کرد.

وی با اشاره به تشکیل جلسه امروز شورای سیاستگذاری نمایشگاه کتاب تهران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، افزود: البته قبلاً هم چند جلسه دیگر این شورا هم با حضور آقای جنتی برگزار شده بود اما امروز به جهت اهمیت تصمیم‌گیری در رابطه با مکان نمایشگاه کتاب تهران و با توجه به مصوبه اخیر شورای شهر تهران مبنی بر تخصیص ۱۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه، آقایان گفتند که وقتی شهرداری آمادگی تکمیل پروژه شهر آفتاب را دارد، ما هم بهتر است با انتقال نمایشگاه به این مکان جدید موافقت کنیم و به این ترتیب شهر آفتاب به عنوان گزینه جدید برای برگزاری نمایشگاه کتاب تهران انتخاب شد.

سخنگوی شورای سیاستگذاری بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به این سوال که آیا در این خصوص در شورا، رای‌گیری صورت گرفته و آیا این پیشنهاد مخالف یا مخالفانی هم در جمع اعضا داشته است یا خیر؟، گفت: بله، در این خصوص رای‌گیری شد و همه اعضا به اتفاق آرا رای به انتقال نمایشگاه کتاب تهران به شهر آفتاب دادند. بجز آقایان فیروزان و کاظمی که در جلسه حضور نداشتند، تمامی اعضای حاضر به این پیشنهاد رای مثبت دادند و به عنوان مصوبه جدید شورای سیاستگذاری تائید شد.

وی در پایان از تاکید تمامی اعضای شورای سیاستگذاری برای جذب کمک‌های وزارت راه و شهرسازی جهت کمک به شهرداری برای تکمیل پروژه شهر آفتاب، وزارت نیرو برای تامین زیرساخت‌های مربوط به آب و برق و ... و از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای تکمیل زیرساخت‌های مخابراتی و ارتباطی و وعده وزیر ارشاد برای پیگیری این مطالبات در هیئت دولت خبر داد.

کد خبر 3035496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha