۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۰۳

تئاتر فجر ۳۴ در آینه مهر

«هملت» با هملت درخشید/ دو اجرا به خانم بازیگر تقدیم شد

«هملت» با هملت درخشید/ دو اجرا به خانم بازیگر تقدیم شد

تقدیم اجرای دو نمایش به فاطمه معتمدآریا و واکنش جالب توجه بازیگر نمایش «هملت» نسبت به ترک سالن توسط چند تن از هنرمندان از حاشیه های هشتمین روز از برگزاری جشنواره تئاتر فجر بود.

به گزارش خبرنگار مهر، روز گذشته پنجشنبه ۸ بهمن ماه آثار مختلف نمایشی در قالب بخش صحنه ای و خیابانی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به صحنه رفتند. در این روز ۹ نمایش صحنه ای و ۷ اثر خیابانی اجرا شدند.

نمایش های «پریگرینوس» از لهستان، «خوشه برنج» از آمل، «مین بال» از رشت، «فیگور» از تهران، «کسی فشنگ ها را نمی شمارد» از ورامین در محوطه باز تئاتر شهر و «آخرین لالایی مادر» از بروجرد و «دیگه هیچی نمونده» از تهران به ترتیب در باغ هنر و محوطه برج میلاد اجرا شدند.

نمایش های «هملت» به کارگردانی توماس اوسترمایر در تالار وحدت، «رعنا» به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی در سالن اصلی تئاتر شهر، «عامدانه، قاتلانه، عاشقانه» ساناز بیان در تالار چهارسو، «ترانه ای برای تو» امین ابراهیمی در تالار سایه، «دعوت به دو نمایش همراه» محمد رحمانیان در تالا قشقایی، «انقلاب بدن/ انتظار» موخالد راسم از بلژیک در تماشاخانه سنگلج،  «جر» احسان ملکی در تالار مولوی، «سفر به نهایت دور» محمد میرعلی اکبری در سالن استاد سمندریان و «سرگیجه» در سالن استاد انتطامی خانه هنرمندان آثار بخش صحنه ای هشتمین روز جشنواره تئاتر فجر بودند.

در بخش صحنه ای اما همه نگاه ها به نمایش «هملت» به کارگردانی کارگردان شناخته شده آلمانی توماس اوسترمایر بود. این نمایش که قرار است سه اجرا در جشنواره تئاتر فجر داشته باشد شب گذشته در اولین اجرای خود در تالار وحدت با استقبال علاقه مندان تئاتر برگزار شد.

در اجرای شب گذشته هنرمندان مختلفی به تماشای این اثر نمایشی نشسته بودند اما در میانه های نمایش چند تن از آنها تصمیم به ترک سالن گرفتند. ترک سالن با واکنش جالب توجه بازیگر نقش هملت همراه بود و چون این اجرای نمایشی کاری اینتراکتیو و تعاملی به حساب می آمد بازیگر هملت به بهانه اینکه این هنرمندان از سالن خاج شدند با شمشیر از صحنه خارج شد و عنوان کرد به دلیل خروج تماشاگران از سالن آنها را کشته است. متاسفانه پچ پچ کردن و با تلفن صحبت کردن مدیران و هنرمندان تئاتر از جمله اتفاقات شب گذشته در این اجرا بود.

برگزاری مراسم جشن تولد مجموعه تئاتر شهر و حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مجموعه و دیدن نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» ساناز بیان از جمله اتفاقات هشتمین روز جشنواره در مجموعه تئاتر شهر محسوب می شد.

برگزاری مراسم جشن تولد ۴۳ سالگی تئاتر شهر شب گذشته بین دو اجرای نمایش «رعنا» به کارگرداین علیرضا کوشک جلالی که در تالار اصلی اجرا می شد، برگزار شد اما به دلیل تاخیر در اجرای این نمایش مراسم جشن تولد هم با تاخیری ۴۵ دقیقه ای همراه بود. این تاخیر باعث شد اجرای دوم نمایش «رعنا» نیز به جای ساعت ۲۰:۳۰ ساعت ۲۱:۳۰ برگزار شود.

شب گذشته دو نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» به کارگردانی ساناز بیان و «دعوت به دو نمایش همراه» به کارگردانی محمد رحمانیان اجرای خود را به فاطمه معتمدآریا تقدیم کردند.

نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» که درباره زندگی و سرنوشت سه زن جنایتکار از زبان خودشان است شب گذشته در اجرای اول میزبان علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی مرادخانی معاون هنری وزارت ارشاد، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان بود. این نمایش با استقبال زیاد مخاطبان روبرو شد تا جایی که برخلاف اجراهای شب های گذشته که کمتر تماشاگری روی زمین می نشست در این اجرا تا سه ردیف جلو سن پر بود و تماشاگران از روی زمین به دیدن نمایش نشستند و حتی تعدادی دیگر از علاقه مندان نیز نتوانستند به سالن چهارسو راه پیدا کنند.

بسیاری از تماشاگران نیز تحت تاثیر فضای نمایش قرار گرفته و در تاریکی سالن آرام می گریستند. استقبال از این نمایش و حضور وزیر ارشاد باعث تاخیر در اجرای این اثر شد و وزیر ارشاد به همین دلیل نتوانست در مراسم جشن تولد ۴۳ سالگی تئاتر شهر حضور پیدا کند.

کد خبر 3036381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha