۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۲۶

دبیر جشنواره مادران و پدران قصه‌گو:

هدف ما نزدیکی قومیت‌های مختلف به یکدیگر است

هدف ما نزدیکی قومیت‌های مختلف به یکدیگر است

دبیر جشنواره مادران و پدران قصه‌گو یکی از مهمترین اهداف برگزاریجشنواره مادران و پدران قصه‌گو را اتحاد و تحکیم اقوام مختلفی دانست که در استان خوزستان زندگی می کنند.

مجتبی گهستونی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه اقوام مختلفی در استان خوزستان زندگی می کنند، گفت: لر، عرب، شوشتری، دزفولی و بندری در استان خوزستان زندگی می کنند و یکی از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره مادران و پدران قصه‌گو اتحاد و تحکیم ارتباط میان این اقوام با یکدیگر است.

او به ضرورت ثبت و ضبط قصه ها اشاره و بیان کرد: قصه ها بخش مهمی از میراث شفاهی ما را تشکیل می دهند که باید ثبت و ضبط شوند. ما در دومین جشنواره مادران و پدران قصه‌گو به شهرها و روستاهای مختلف استان سفر و ۱۰۶ قصه را ثبت و ضبط کردیم. از این تعداد ۲۳ قصه از ۲۳ قصه گو به صورت فیلم درآمده که بخش‌هایی از این در جشنواره پخش می شود.

گهستونی همچنین ادامه داد: بیشتر قصه‌گویان از این ۲۳ قصه‌گو، مادران هستند که هر کدام به لهجه و زبان خود قصه گفتند و ما با این کار توانسته ایم قصه های مختلفی را از اهواز و آبادان، بهبهان، لالی، ایذه، باغ ملک، سوسنگرد و... گردآوری کنیم.

دبیر جشنواره مادران و پدران قصه‌گو به ریشه های مختلف میان این قصه ها اشاره کرد و افزود: این قصه ها ریشه های مشترکی دارند، اما پرداخت هر کدام متفاوت با دیگری است. همچنین قرار است فیلم این ۲۳ قصه‌گویی اواخر بهمن ماه در سینما هلال اهواز به نمایش درآید.

دومین جشنواره مادران و پدران قصه‌گو فردا دهم بهمن ماه ساعت ۱۸:۰۰ در سینما هلال اهواز برگزار می شود.

کد خبر 3036440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha