۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۰۲

استاد حوزه و دانشگاه:

رسالت امروز والدین کادر سازی برای حکومت امام زمان(عج) است

رسالت امروز والدین کادر سازی برای حکومت امام زمان(عج) است

نهاوند - استاد حوزه و دانشگاه بابیان اینکه نام نیکو نهادن بر فرزندان از وظایف والدین است، گفت: رسالت و وظیفه امروز والدین کادر سازی برای حکومت امام زمان (عج) است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی سرومیلی ظهر جمعه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه نهاوند گفت: در عالم هستی دو جبهه نمود بسیاری دارند که آن‌هم جبهه حق و باطل است.

وی با بیان اینکه دو دیدگاه نیز وجود دارد که به عالم غلبه کرده و یکی از آن ها دیدگاه مادی است، گفت: افرادی که بر این عقیده اند حاضر به انجام هر کاری برای دست یافتن به آن هستند.

سرومیلی با بیان اینکه دیدگاه دوم دیدگاه اشخاصی است که مردم را ابزار رسیدن به خواست‌ها و اهداف خود می‌دانند، افزود: در دیدگاه اول هدف دنیا است ولی در دیدگاه دوم هدف و مقصود متعالی شدن خود شخص است.

وی بابیان اینکه هدف از خلقت انسان تنها رفت‌وآمد و خوراک و پوشاک نیست، گفت: گاهی اوقات وقتی از فاصله‌ای دور به جسمی می‌نگریم آن را کوچک و بی‌ارزش می‌پنداریم اما وقتی از فاصله نزدیک به آنچه درون آن است می‌پردازیم وارد جزئیات آن می‌شویم.

وی با اشاره به روایت امام صادق(ع) که می‌فرمایند انسان قهرمان غفلت است و آنجا که باید فکر آخرت خویش باشد به فکر دنیاست، گفت: نباید از یاد خدا غافل شد.

وی دیگر زمان غفلت انسان را زمان به خاک سپردن برادر مؤمن خویش دانست و گفت: غفلت آدمی ازآنجا نمایان می‌شود که در زمان تدفین یک انسان و دیدن سرنوشت و نهایت خویش بازهم از مادیات و آمال دنیوی سخن می‌گوید.

وی عنوان کرد: اگر کسی وابسته به دنیا و ملحقات آن شود هدف خلقت را که توحید و عبادت الهی بوده زیر پا نهاده است.

وی تربیت را امری مهم در تمام شئون اسلام دانست و گفت: درآیات قرآن کریم اشاره‌شده که سبب خلقت عالم برای علم است و در تعابیر علم اشتراکاتی وجود دارد ولی آنچه در همه تعاریف مشترک است دانستن و پی بردن به آنچه نمی‌دانیم، است.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: اسلام تنها به یک دانش علم می‌گوید و آن‌هم دانش و علمی است که جنبه توحیدی و الهی داشته و بر خشیت انسان بیفزاید.

وی با بیان اینکه تنها علما این علم را دارا هستند همانطور که علم امام خمینی (ره) منجر به پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بقاء آن شده است، گفت: کار باید برای خداوند انجام شود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در این رابطه می‌فرمایند که امروز مردم به بنده «درود بر خمینی» می‌گویند و ممکن است روزی عکس آن را بگویند و در این حال است که نباید از هیچ‌کدام آن‌ها خوشحال و یا ناراحت شوم، گفت: امام خمینی تنها برای جلب رضایت پروردگار متعال تلاش می کرد.

وی با بیان اینکه در زمان‌های گذشته که دین همراه و همگام با حکومت و دولت نبود خلأهای بسیاری درزمینه های مختلف به گوش و چشم مردم می‌آمد آما به برکت وجود حکومت انقلاب اسلامی ایران از آن خلأها کاسته شده است، ادامه داد: تربیت اسلامی باید همراه با خصوصیات آن باشد زیرا اگر غیرازاین باشد اسلام به فراموشی سپرده می‌شود.

وی بابیان اینکه دین مبین اسلام والدین را برنهادن نام نیکو برای فرزندان سفارش کرده است، گفت: امروز رسالت عظیم خانواده‌ها کادر سازی و پرورش سرباز برای حکومت امام زمان (عج) است که در این راستا باید میوه‌های زندگی خود را به فراگیری علوم الهی تشویق کنند.

کد خبر 3036541

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha