۱۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۰۴

در آستانه سفر به آمریکا،

رئیس جمهوری کلمبیا حذف نام «فارک» از لیست تروریستی را خواستار شد

رئیس جمهوری کلمبیا حذف نام «فارک» از لیست تروریستی را خواستار شد

کلمبیا می گوید در صورت حصول توافق صلح میان دولت و شورشیان، آمریکا باید نام گروه شبه نظامی «فارک» را از لیست سیاه خود حذف کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «خوان مانوئل سانتوس» رئیس جمهوری کلمبیا در مصاحبه ای که با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» داشت اذعان کرد که در صورت نهایی شدن توافق صلح میان دولت بوگوتا و شورشیان فارک، از آمریکا خواهد خواست تا نام این گروه شبه نظامی را از لیست سیاه ایالات متحده حذف کرده و اتهام قاچاق مواد مخدر را نیز از فرماندهان ارشد آن رفع کند.

دولت واشنگتن در سال میلادی ۲۰۰۶، تعداد ۵۰ نفر از رهبران فارک را به تامین بیش از نیمی از کوکائین جهان متهم کرد – ادعایی که به گفته سانتوس اغراق آمیز بوده و با تعهداتی که فارک بر سر میز مذاکره پذیرفته مغایرت دارد.

سانتوس که قرار است چهارم ماه میلادی آینده (فوریه) میهمان کاخ سفید باشد، تمایل فارک برای خلع سلاح و پیروی از مسیر قانونی را دلیل موافقت با حذف آنها از لیست تروریستی آمریکا عنوان کرد.

گفته می شود که سفر سانتوس به آمریکا در راستای قدردانی وی از کمک ۱۰ میلیارد دلاری است که واشنگتن در بیش از ۱۵ سال گذشته برای سرکوب شورشیان و مبارزه با مواد مخدر در اختیار دولت بوگاتا قرار داده است.

درخواست رئیس جمهوری کلمبیا در حالی مطرح می شود که هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل با اعزام نیرو به این کشور برای نظارت بر روند صلحی که به بیش از ۵۰ سال جنگ داخلی پایان می دهد، موافقت کرد.

کد خبر 3037203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha