۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۱۷

کوبا از همکاری امنیتی با آمریکا در حوزه کارائیب استقبال کرد

کوبا از همکاری امنیتی با آمریکا در حوزه کارائیب استقبال کرد

دولت هاوانا با اعزام هیات نظامی به نشست امنیتی که با حضور آمریکا برگزار شد، گام دیگری در جهت عادی سازی روابط با واشنگتن برداشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تله سور، هیاتی بلندپایه از مقامات نظامی کوبا در نشستی سه روزه که با حمایت مالی ستاد فرماندهی جنوبی ایالات متحده برگزار شد، شرکت کرد.

در دیدار هیات های نظامی دو کشور که برای نخستین بار در بیش از ۵۰ سال گذشته اتفاق افتاد، دولت هاوانا از طرح همکاری امنیتی با واشنگتن با هدف حفظ صلح، مبارزه با مواد مخدر و تروریسم در منطقه آمریکای لاتین استقبال کرد.

در همین راستا، «کورت تاید» فرمانده ستاد فرماندهی جنوبی آمریکا گفت: ما چالش های مشترکی با همه کشورهای منطقه از جمله کوبا داریم و امیدوار هستیم که در آینده فرصت همکاری با یکدیگر را داشته باشیم. وی همچنین از نقش منطقه ای کوبا استقبال کرد و برای همکاری بین دو کشور قول مساعد داد.

تصمیم دولت هاوانا برای حضور در کنفرانس امنیتی کشورهای کارائیب که در جامائیکا برگزار شد، بازگوکننده تمایل کوبا - آمریکا برای عادی سازی روابط است.

لازم به ذکر است که از دسامبر سال میلادی ۲۰۱۴، دو کشور تصمیم گرفتند که با پایان دادن به خصومت ۵۰ ساله رابطه دیپلماتیک با یکدیگر را از سر بگیرند که این امر در نهایت منجر به بازگشایی سفارتخانه های آنها و آغاز مذاکره برای رفع تنش های فی مابین شد.

کد خبر 3038271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha