۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۹:۵۶

از سوی وزیر رفاه اجتماعی آلمان انجام شد؛

تهدید پناهجویان برای واداشتن آنها به پیروی از فرهنگ غرب

تهدید پناهجویان برای واداشتن آنها به پیروی از فرهنگ غرب

آلمان تهدید کرد که اگر پناهجویان تلاش لازم را برای ادغام شدن با فرهنگ این کشور به خرج ندهند، مزایای رفاهی آنها را کاهش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «آندریا نلس» وزیر کار و رفاه اجتماعی آلمان با انتشار یادداشتی در روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ» از تصمیم برلین برای کاهش مزایای رفاهی به آن دسته از مهاجرینی خبر داد که با جو فرهنگی و اجتماعی این کشور خو نمی گیرند.

وی تهدید کرد: آنهایی که رغبتی برای ادغام در جامعه آلمان از خود نشان ندهند با کاهش مزایای رفاهی مواجه خواهند بود.

نلس ادامه داد: همه در آلمان صرف نظر از سابقه و کشور  زادگاهشان موظف به پرداخت سهم خود برای تبدیل این کشور به مکانی بهتر برای ادامه زندگی هستند. ادغام تنها زمانی میسر خواهد بود که همه در تحقق آن مشارکت داشته باشند به ویژه خود مهاجرین. آنهایی که برای نجات خود به اینجا آمده اند و در جستجوی شروع زندگی تازه ای هستند باید به قوانین و ارزشهای آلمان پایبند باشند.

در سال ۲۰۱۵ میلادی، به دلیل وعده های «آنگلا مرکل» صدرا عظم آلمان و پیروی وی از سیاست درهای باز، بیش از ۱.۱ میلیون از اتباع کشورهای بیگانه عمدتا در قالب پناهجویان مسلمان خاورمیانه به آلمان کوچ کردند حال آنکه از شب سال نو میلادی ۲۰۱۶ به دنبال اتهاماتی مبنی بر آزار تعدادی زن از سوی گروه های غیربومی، جنبش های مهاجر ستیزی در آلمان شدت بیشتری به خود گرفته است.

تحریک افکار عمومی آلمان علیه گروه های مهاجر به حدی موفق بوده است که این هفته، مرکل اعلام کرد به محض اینکه درگیری ها در عراق و سوریه پایان یابند مهاجران باید آلمان را ترک کرده و به کشور خود بازگردند.

کد خبر 3038855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha