۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۹:۴۰

در پاسخ به مهر عنوان شد؛

تیم دو نفره کشتی ایران چرا به مجارستان رفت؟

تیم دو نفره کشتی ایران چرا به مجارستان رفت؟

دو فرنگی‌کار اعزامی کشورمان به مجارستان در حالی با یک نقره و یک عنوان پنجمی به کار خود خاتمه دادند که دلایل سفر آنها با ابهاماتی زیادی همراه بود.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته گذشته بود که بشیرباباجان زاده و داود عابدین زاده، اردونشینان اوزان ۱۳۰ و ۸۵ کیلوگرم کشتی فرنگی به همراه رسول جزینی و حمید باوفا به عنوان مربی به جام زومباتلی مجارستان اعزام شدند در نهایت با یک مدال نقره در سنگین وزن به کار خود خاتمه دادند.

بشیر تا پای فینال پیش آمد، اما به دلیل آنچه مصدومیت از ناحیه کتف خوانده شد از رویارویی با حریف چینی خودداری کرد و مدال نقره گرفت. عابدین زاده هم در گام نخست به حریفی از بلاروس باخت و به گروه شانس مجدد رفت و با قبول یک شکست دیگر در گروه بازنده‌ها به عنوان پنجمی بسنده کرد.

سوال اینجاست که اصلا هدف و انگیزه از اعزام این دو فرنگی‌کار به جام بین المللی زومباتلی مجارستان چه بود و کادر فنی به چه دستاورد فنی در این خصوص رسیدند؟

این دقیقا همان نکته مبهم اعزام است که حسام الدین جعفری سرپرست تیم ملی کشتی فرنگی در توضیح آن به خبرنگار مهر گفت: "هدف اصلی اعزام این دو فرنگی کار، بعد از لغو اعزام تیم کامل به مجارستان، اجرای پروتکل همکاری مسئولان کشتی ایران و کشور میزبان بود که باید برای انجام آن، چند نفر از کشتی گیران ما در این جام حضور می یافتند. در نتیجه باباجان زاده و عابدین زاده به این تورنمنت اعزام شدند تا هم تعهدات طرفین عملی شود و هم این دو فرنگی کار نیز در یک میدان خارجی محک بخورند."

وی معتقد است در کنار اجرای پروتکل همکاری ایران و مجارستان، می‌توان به دستاوردهای فنی و آنالیز برخی رقبای این اوزان نیز اشاره کرد که مطمئنا کادر فنی در این خصوص با دست پر به ایران باز خواهند گشت.

کد خبر 3043759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha