۱۸ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۳۷

با حضور استاندار بوشهر؛

۳۲ پروژه عمرانی در تنگستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد

۳۲ پروژه عمرانی در تنگستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد

بوشهر - در آئینی با حضور استاندار بوشهر و دیگر مسئولان استان، ۳۲ پروژه عمرانی در تنگستان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، استاندار بوشهر صبح یکشنبه در آئین افتتاح پروژه‌های عمرانی شهرستان تنگستان اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌ها در استان به صورت جدی در دستور کار است و در این راستا طرح‌های بسیار مهمی اجرا شده و یا در دست اجرا است.

مصطفی سلاری با اشاره به احداث ۱۹ زمین چمن مصنوعی در تنگستان، اضافه کرد: ۱۰ زمین امروز به بهره‌برداری خواهد رسید و ۹ زمین دیگر نیز در روزهای آینده افتتاح خواهد شد و ۳ زمین چمن در شهرهای تنگستان در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۲ پروژه عمرانی با اعتبار ۲۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در شهرستان تنگستان، بیان کرد: ساخت ۷۰ پارک یا بوستان روستایی در دست اقدام داریم که زمین را از بنیاد مسکن گرفتیم و طراحی انجام‌شده است.

استاندار بوشهر از توسعه زیرساخت‌های در سطح روستاهای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تقویت دهیاری‌ها از اولویت‌های برنامه‌های ماست و توجه ویژه‌ای به امور آموزشی و مسائل اجتماعی و تربیت فرزندان روستایی صورت می‌گیرد.

سالاری با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای تقویت آموزش و تربیت فرزندان در روستاها، ادامه داد: برگزاری مسابقات علمی بین دانش‌آموزان و حمایت از دانش‌آموزان موفق روستایی در دستور کار است.

افتتاح ۱۱۴ پروژه عمرانی روستایی

مدیرکل امور روستایی استان بوشهر نیز در آئین افتتاح طرح‌های روستایی شهرستان تنگستان اظهار داشت: همزمان با دهه مبارک فجر ۱۳ ساختمان متعلق به دهیاری‌ها در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر  با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۶۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

حسین عالی نژاد با اشاره به افتتاح ۱۱۴ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در روستاهای استان بوشهر، ادامه داد: ساخت ساختمان دهیاری‌ها از سال ۸۹ در استان بوشهر آغاز شده و سالانه ۲۰ ساختمان دهیاری به دهیاری‌های استان واگذار کردیم.

وی تاکید کرد: ساختمان دهیاری گورک سادات در ۲۸۰ متر زیربنا احداث ‌شده و برای ساخت، دیوارکشی و محوطه‌سازی آن ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

افتتاح پروژه‌های آبرسانی روستایی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر نیز در آئین افتتاح پروژه‌های روستایی تنگستان اظهار داشت: شهرستان تنگستان دارای ۱۰۰ روستا است که ۸۷ روستا با جمعیتی بالغ‌بر۴۰ هزار نفر معادل ۸۴ درصد روستاها دارای شبکه آب هستند.

روح‌الله طاهریان‌پور با اشاره به افتتاح مخزن آب ۳ هزار مترمکعبی ۱۳ روستای شهرستان تنگستان، بیان کرد: منبع تأمین آب این مخزن خط انتقال کوثر است که خط انتقال آن ۴.۵ کیلومتر و مخزن زمینی بتنی ۳ هزار مترمکعب است.

وی با اشاره به اعتبار ۱۸ میلیارد ریالی اجرای این پروژه افزود: منابع تأمین آب روستاهای شهرستان تنگستان یک حلقه چاه و ۲ دهنه چشمه و ۱۰ انشعاب از خطوط اصلی و آب‌رسانی است.

کد خبر 3044262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha