۲۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۱:۰۸

یک طراح لباس:

طراحی، تنها به مانتو محدود شده است

طراحی، تنها به مانتو محدود شده است

یک طراح لباس، طراحی مد در ایران را به مانتو محدود دانست و گفت: طراحی مد، با توجه به ویژگی‌های اجتماعی، بر مانتو متمرکز است و گاه این تمرکز اسباب طراحی تجاری را فراهم می‌کند.

نغمه میر علی طراح لباس و عضو کمیته طراحی پنجمین جشنواره بین المللی ‌مد و لباس فجر در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:مد فرآیندی است که طی سالیان متوالی تغییر‌ می‌کند و این تغییرات موجب پختگی در پوشش می‌شود و تاثیرات بسیاری بر جامعه ‌ می‌گذارد.

 وی به تعریف استایل یا سبک در طراحی پوشاک پرداخت و افزود: جامعه، در سال‌های گذشته، تعریف دقیقی از سبک یا استایل در ایجاد هماهنگی«Set» وجود نداشت، اما در سال‌های اخیر  به طور جدی به این مقوله توجه‌ شده. استایل که بهتر است واژه سبک را برای آن به کار ببریم؛ در زمینه طراحی پوشش نقش به سزایی دارد و انتخاب یک سبک درست مانند انتخاب  مسیر برای هنرمند است و او را از سرگردانی رها می‌کند.

میرعلی با اشاره به ضرورت توجه به دانش و آگاهی به نظریه‌هایی که در زمینه طراحی وجود دارد گفت: همچون سایر هنرها، علم و آگاهی لازمه پرداختن به هنر طراحی پوشاک است. چرا که نیاز است یک طراح از دانش و آگاهی لازم برخوردار باشد تا علاوه بر رعایت نکات زیبایی شناسانه و استانداردها، طرح‌های جدید و قابل قبولی را ارائه دهد.

این طراح در ادامه افزود: می‌توانیم با نگرش درست به جامعه، علم زیبایی شناسی و نمادشناسی، فرم ها را در مد به مردم بیاموزیم، کیفیت سلایق آنان را بالا بریم و آن‌ها را به بهپوشی عادت دهیم.

میرعلی، طراحی مد در ایران را به مانتو محدود کرد و گفت: طراحی مد در ایران، به واسطه ویژگی‌های اجتماعی، بر مانتو متمرکز است و گاه این تمرکز اسباب طراحی تجاری را فراهم می‌کند.اما نباید طراحی تجاری را به منفعت مالی تعبیر کرد .

کد خبر 3044846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha