۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۱۴:۵۵

به مناسبت دهه فجر؛

۷۹ طرح شهرستان ایلام به بهره برداری رسید

۷۹ طرح شهرستان ایلام به بهره برداری رسید

ایلام - ۷۹ طرح شهرستان ایلام به مناسبت دهه فجر با حضور استاندار به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا مروارید استاندار ایلام ظهر دوشنبه به صورت نمادین ۹ طرح مهم شهرستان ایلام را افتتاح کرد، شیرین سازی میعانات گازی پالایشگاه ایلام، طرح پساب فاضلاب پالایشگاه، تجهیز بیمارستان های امام خمینی (ره) و مصطفی خمینی شهر ایلام به امکانات درمانی و پزشکی و افتتاح دو باب مرکز بهداشتی و درمانی مهمترین این طرح ها هستند.

این طرح ها در مجموع با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان ایلام احداث شده اند، همچنین عملیات اجرایی چهار طرح عمرانی و خدماتی نیز روز دوشنبه در این شهرستان با حضور مسئولان ارشد استان ایلام آغاز شد.

با حضور استاندار، برای نخستین بار داروخانه و آزمایشگاه دامپزشکی استان ایلام با اعتبار یک میلیارد ریال و از محل تسهیلات صندوق کارآفرینی امید افتتاح شد، این داروخانه و آزمایشگاه در حوزه دام و طیور فعالیت دارد.

افتتاح بخش های درمانی تخصصی ایلام

بخش سوختگی و اتاق های عمل بیمارستان امام خمینی (ره) و بخش های سی تی اسکن و مراقبت های ویژه بیمارستان شهید مصطفی خمینی شهر ایلام با حضور استاندار ایلام و هیئت همراه به بهره برداری رسید.

این بخش با صرف هزینه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای ساختمان و ابنیه و چهار میلیارد ریال برای تجهیزات و ایجاد ۱۰ تخت سوختگی آماده بهره برداری شده ضمن اینکه بخش اصلی بیمارستان سوختگی ایلام در چهار طبقه و ۴۰ تخت در حال ساخت است.

همچنین افتتاح شش اتاق عمل این بیمارستان نیز باحضور استاندار و هیئت همراه صورت گرفت، در این طرح ها با تلاش دولت یازدهم و در راستای طرح تحول نظام سلامت در ۱۸ ماه گذشته با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای ابنیه و ۳۰ میلیارد ریال برای تجهیزات پیشرفته شش اتاق دیگر به این بیمارستان اضافه شده است.

در ادامه استاندار ایلام در آیین راه اندازی دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهید مصطفی خمینی شرکت کرد، پنج میلیارد ریال برای ساختمان و ۲۵ میلیارد ریال برای خرید دستگاه سی تی اسکن این مرکز درمانی هزینه شده است.

پیش از این بیمارستان امام (ره) فقط دارای دستگاه سی تی اسکن بود که بیماران به برای انجام سی تی اسکن به بیمارستان شهید مصطفی خمینی اعزام می شدند که به منظور رفاه حال بیماران این دستگاه از امروز در این بیمارستان امام خمینی (ره) نیز مستقر شده است.

بهره برداری از فاز دوم شیرین سازی میعانات گازی پالایشگاه ایلام

استاندار ایلام در ادامه بازدید خود از طرح های قابل بهره برداری در شهرستان ایلام فاز دوم شیرین سازی میعانات گازی پالایشگاه این شهر با ظرفیت تولید سالیانه ۷۲۰ هزار تن و اشتغالزایی ۶۰ نفر با سرمایه گذاری ثابت ۱۳۰ میلیارد ریال شامل ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی را افتتاح کرد.

 فاز اول این پروژه صنعتی سال ۹۲ با ظرفیت ۶۰۰ تن در روز راه اندازی شده بود و فاز دوم نیز امروز با ظرفیت تولید روزانه یک هزار و ۸۰۰ تن احداث شده که در مجموع دو فاز دو هزار و ۴۰۰ تن گاز شیرین تولید می کنند.

کد خبر 3045259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha