۱۹ بهمن ۱۳۹۴، ۲۰:۲۷

فرماندار رامیان:

نخستین مرکز تخصصی ابریشم گلستان در رامیان افتتاح شد

نخستین مرکز تخصصی ابریشم گلستان در رامیان افتتاح شد

رامیان- فرماندار رامیان گفت: مجوز راه اندازی اولین مرکز تخصصی ابریشم استان گلستان در شهر رامیان صادر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد صادقلو، عصر دوشنبه، در حاشیه بازدید از مکان احداث این مرکز، اظهار کرد: پیرو پیگیری های صورت گرفته و تفاهم نامه با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، این مرکز به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نوغانداری و ابریشم بافی از دیرباز تاکنون در این شهرستان رواج داشته و تولید صنایع دستی در این منطقه قدمت تاریخی دارد، این مرکز می تواند کمک شایانی به بحث تولید، معرفی و درآمدزایی مردم کند.

صادقلو با اشاره به این مطلب که در این مرکز صفر تا ۱۰۰ امور مربوط به ابریشم بافی و تولید محصولات بعدی انجام می شود، افزود: این مجموعه دارای چهار فضای کارگاهی است که می تواند کمک حال کارآموزان و تولیدکنندگان باشد.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان و بازدیدکنندگان می توانند در این مرکز مراحلی همچون پرورش پیله، پخت، آهار و رنگرزی، ابریشم کشی و نخ ریسی و بافت پارچه را دیده و یاد بگیرند.

فرماندار شهرستان رامیان تصریح کرد: در فضاهایی دیگر کارهای تکمیلی همچون تبدیل ابریشم به البسه و محصولات تابعه و متنوع دیگر انجام می پذیرد.

وی با اشاره به فضاهایی همچون کتابخانه و قسمت طراحی در این واحد، گفت: در این مجموعه ۱۵ نفر همکاری می کنند و هدفشان کارآموزی خدمت و ارائه خدمات است.

صادقلو ادامه داد: از مزایای این مرکز می توان به ساماندهی عوامل تولید ابریشم و بافندگان، بهبودی کیفیت ابریشم و محصولات ابریشمی، طراحی و بازاریابی بهتر جهت ارائه خدمات و محصولات اشاره کرد.

وی در پایان به تجار و بازاریابانی که علاقه به این بحث دارند، خاطرنشان کرد: این مرکز تمامی خدمات و امور تخصصی مربوط به بحث ابریشم بافی و نوغانداری را ارائه می دهد و می تواند مرکز مهمی برای معرفی محصولات کاربافان و تولیدکنندگان باشد.

کد خبر 3045613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha