۲۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۵۵

زمان دور بعدی مذاکرات مسکو – توکیو اعلام شد

زمان دور بعدی مذاکرات مسکو – توکیو اعلام شد

مذاکرات روسیه و ژاپن با هدف حصول پیمان صلح در نیمه ماه میلادی جاری در توکیو برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایتارتاس، «فومیا کیشیدا» وزیر امور خارجه ژاپن در کنفرانس خبری که امروز سه شنبه برگزار شد اعلام کرد که دور بعدی مذاکرات این کشور با روسیه در سطح معاونین وزارت خارجه در تاریخ ۱۵ ماه میلادی جاری (فوریه) در توکیو برگزار خواهد شد.

یکی از منابع وزارت خارجه روسیه در گفتگو با خبرگزاری ایتارتاس، مذاکرات پیش رو را در راستای همفکری دو کشور برای حصول معاهده صلح توصیف کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه و «شینزو آبه» نخست وزیری ژاپن در آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی موافقت خود را با تسریع مذاکرات در این زمینه اعلام کردند. اولین دور از گفتگوها در ژانویه ۲۰۱۴ انجام شد اما از آن پس به دلیل تنشی که در رابطه دو کشور به دلیل حمایت ژاپن از تحریم های غرب علیه روسیه انجام گرفت، به حال توقف درآمد و تا اکتبر سال میلادی گذشته (۲۰۱۵) به جریان نیافتاد.

روسیه و ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم هیچ معاهده صلحی را با یکدیگر امضا نکردند که یکی از دلایل به تعویق افتادن این امر مناقشه مسکو – توکیو بر سر مالکیت جزایر کوریل جنوبی است.

زمان برگزاری دور بعدی مذاکرات مسکو - توکیو در حالی اعلام می شود که در روز جمعه رسانه های ژاپنی از تصمیم آبه برای انجام یک سفر غیر رسمی به روسیه در بازه زمانی ماه های میلادی آوریل تا می سال ۲۰۱۶ خبر دادند. در این سفر، آبه احتمالا با پوتین هم دیدار خواهد داشت.

کد خبر 3045909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha