رافائل میناسکانیان نوازنده پیانو و داور بخش موسیقی کلاسیک سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره شیوه داوری آثار منتخب «جایزه باربد» بیان کرد: این شیوه داوری برای آثاری که در بخش جایزه سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر شرکت کردند مورد پسند من نیست چراکه شنیدن بیش از ۳۰ اثر در یک یا چند جلسه آن هم در یک پروسه کوتاه مدت شرایط مناسبی برای قضاوت آثار فراهم نمیکند.
وی ادامه داد: به نظر من بهترین شیوه داوری این است که در طول یک سال و در یک فرصت مناسب آثار با فراغت و تمرکز بیشتر مورد ارزیابی قرار گیرند. ضمن اینکه در این بین آرای مردمی نیز وجود داشته باشد تا بهترین ها چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ مخاطب به مردم معرفی شوند، موضوعی که بنده در جلسه هیات داوران به مسئولان جشنواره پیشنهاد دادم و امیدوارم آنها نیز در سال آینده به این نتیجه برسند که شیوه داوری فعلی چندان صحیح نیست و بهتر است دوستان فکر دیگری برای داوری و انتخاب آثار بخش جایزه داشته باشند.
این مدرس موسیقی بیان کرد: نکته دیگری که در داوری این دوره از آثار بخش موسیقی کلاسیک وجود داشت حضور تعدادی از کارهای تقریبا غیرمرتبط با این بخش بود که باعث کندی روند داوری می شد. به عنوان نمونه ما در این بخش آثاری به عنوان موسیقی کلاسیک داوری کردیم که بیشتر موسیقی فیلم، موسیقی پاپ و حتی موسیقی کافه و رستوران ها بود که واقعا وقت زیادی را از ما گرفت و فضا را از حیطه تخصصی خارج کرد.
میناسکانیان درباره کنسرت خود در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: رپرتواری که قرار است در این کنسرت اجرا کنم مربوط به قطعاتی است که نزدیک به ۱۲ سال پیش آنها را اجرا کرده بودم و چون دوست ندارم این قطعات خاک بخورند آنها را دوباره اجرا میکنم. البته یک تا دو قطعه جدید نیز در این کنسرت تقدیم مخاطبان خواهد شد که امیدوارم مورد پسند آنها قرار گیرد.
نظر شما