۲۰ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۲۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی:

توجه نکردن به مقررات ایمنی تهدیدی برای سرمایه انسانی است

توجه نکردن به مقررات ایمنی تهدیدی برای سرمایه انسانی است

بجنورد - مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: متاسفانه بی توجهی دستگاهها به رعایت قوانین و مقررات ایمنی، سرمایه‌های انسانی و مادی کشور را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن نوری صبح سه شنبه در جلسه کارگروه ارتقای ایمنی بخش ساختمان خراسان شمالی که با حضور اعضای کارگروه در محل این اداره کل برگزار شد، با اشاره به اهمیت بخش ساختمان به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی افزود: وابسته بودن بسیاری از صنایع و بخش‌های تولیدی به این صنعت، نقش برجسته‌ای درتوسعه کشور دارد.

وی اظهار کرد: متاسفانه بی توجهی دستگاه‌های وظیفه مدار به رعایت قوانین و مقررات ایمنی، باعث به وجود آمدن تهدیدی برای سرمایه‌های انسانی و مادی کشور شده است.

نوری تصریح کرد: هم اکنون درصد قابل توجهی از حوادث ناشی از کار در این بخش، نیازمند برنامه ریزی در جهت ارتقای ایمنی در تمامی کارگاه‌ها خصوصا کارگاه‌های ساختمانی است

در ادامه این جلسه سرپرست اداره بازرسی کار، گزارشی از روند تشکیل و شرح وظایف کارگروه ارتقاء ایمنی و وظایف هر یک از دستگاه‌های وظیفه مدار توضیحاتی ارائه کرد.

علی قلی‌پور اظهار کرد: دستگاه‌های وظیفه مدار در قالب کارگروه سه جانبه هماهنگی و سیاست گذاری ایمنی در کارگاه‌های ساختمانی با محوریت بازرس کار و نمایندگان دستگاه‌هایی مانند معاونت عمرانی استانداری، شهرداری، نظام مهندسی، مسکن و شهرسازی، آتش نشانی و انجمن‌های صنفی کارگری شامل کانون انجمن صنفی پیمانکاران عمرانی و صدا و سیما همکاری می‌کنند.

در ادامه جلسه اعضای حاضر در جلسه به بیان مشکلات فرا روی ایمنی در صنعت ساختمان پرداختند.

کد خبر 3047074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha