۲۱ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۵۵

سردار سلامی در همایش بسیج دانشجویی:

پهپاد با شعاع ۳ هزارکیلومتر و ماهواره‌ها در دوران تحریم ساخته شد

پهپاد با شعاع ۳ هزارکیلومتر و ماهواره‌ها در دوران تحریم ساخته شد

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز ماهواره هایی که پرواز می کنند همه در دوران تحریم به دست آمده اند؛ در دوران تحریم پهپادهایی تولید کردیم که سه هزار کیلومتر شعاع عمل آن است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسین سلامی در نشست سه هزار نفری مسئولین بسیج دانشجویی که صبح امروز در مصلای تهران برگزار شد، با بیان اینکه تنها اراده ها و باورهای جوانان ما بود که امروز کشور را به یک قدرت موشکی نیرومند در جهان تبدیل کرده است، اظهار کرد: این قدرت، قدرتی است که می تواند موشک های بالستیک را علیه کشتی های متحرک به دقت صد درصد برساند، دقتی که شاید بتوان تنها نمونه اش را در ارتش های آمریکا و شوروی مشاهده کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز ماهواره هایی که پرواز می کنند همه در دوران تحریم به دست آمده اند، گفت: ما در دوران تحریم پهپادهایی تولید کردیم که سه هزار کیلومتر شعاع عمل آن است و می تواند ۶ هزار کیلومتر بدون فرود تصاویر دشمن را ارسال کند. این پهپادها به تدریج سقف های بالایی را به خود اختصاص خواهند داد.

سردار سلامی تصریح کرد: شما قدرت دریایی را در مواجه با گزینه های روی میز سه هفته گذشته در خلیج فارس دیدید؛ یعنی زانو زدن سربازان ارتش آمریکا در برابر برادران با اخلاص سپاهی ما از بوشهر.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: ما امروز هیچ چیزی برای ادامه استقلال سیاسی نظامی و اقتصادی و قدرتمند شدن در تراز یک قدرت جهانی کمبود نداریم. مطمئن باشید ظرف چند سال آینده ایران یکی از قطب های بزرگ قدرتمند جهان خواهد شد. این یک احساس نیست بلکه برآوردی است که امروز در جریان است.

دشمن می‌خواهد مدل های دوستی و دشمنی را عوض کند

وی با بیان اینکه ما هرجا در مقابل دشمن ایستادگی کردیم قدرتمندتر شدیم، اظهار کرد: امروز از محدودیت ها عبور کردیم و وقتی دشمن دید نمی تواند ادامه دهد از این مسیر منحرف شد اما دشمن در موقعیت جدید می خواهد مدل های دوستی و دشمنی را عوض کند و از خود یک چهره موجه بسازد.

سردار سلامی گفت: دشمن می خواهد به ارکان حاکمیت و سرنوشت اقتصاد، فرهنگ، علم و صنعت ما وارد شود؛ نقطه خطر اینجاست.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به استراتژی امنیت ملی آمریکا خاطرنشان کرد: تصویری که آمریکایی ها در مقدمه استراتژی امنیت ملی خود در قرن ۲۱ ترسیم کرده اند ما را در نقطه مرکزی این استراتژی قرار دادند.

وی افزود: آنها در دستور کار امنیت ملی خود تنش های جدید در جهان را در یک منطقه ای به شکل یک سطح هندسی ذوزنقه ترسیم کردند و نام آن را کمربند بی ثباتی استراتژی گذاشتند.

سردار سلامی گفت: آمریکایی ها معتقدند کسی که می تواند در نهایت آنها را به فروپاشی برساند بسط اندیشه های انقلابی و روح انقلابی است. آمریکایی ها تلاش خود را می کنند تا بتوانند تغییر الگوها را به دست بگیرند.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: آنها می گویند قرن جدید قرن شتابدار نزدیک شدن قاره ها به یکدیگر است به شکلی که همه انسان های عالم باید شهروندان یک دهکده جهانی شوند و همه این انسان ها باید دارای خصوصیات مشترکی باشند؛ این طراحی آمریکا برای ماست.

وی با تاکید بر اینکه هرکجا تفاضل فرهنگ و باور بیشتر باشد جریان این جنگ فرهنگی قوی تر است، گفت: آمریکایی ها در طراحی خود می گویند همه انسان ها باید دارای عقاید مشترک باشند و همه اندیشه ها و ارزش های آمریکایی داشته باشند. آمریکایی ها معتقدند باید جهان را به گونه ای بسازیم که همه انسان ها دارای این مفهوم یعنی آمریکایی های غیر آمریکایی که در ملیت آمریکایی نیستند اما از نظر تفکر و ارزش ها آمریکایی هستند، باشند.

آمریکایی‌ها بدنبال طرح «مکدونالدسازی» در زندگی انسان‌ها هستند

سردار سلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند همه انسان‌ها باید مصرف‌کننده کالاهای یکسان باشند، گفت: آنها معتقدند از وین تا سیدنی همه باید یک مدل لباس بپوشند و موهایشان را به یک سبک آرایش کنند و حتی ذائقه‌های انسان‌ها باید یکسان باشد؛ آمریکایی‌ها اسم این طرح را «مکدونالد‌سازی» گذاشته‌اند.

وی افزود: آنها قصد دارند یک سبک زندگی مشترک تولید کنند تا همه انسان‌ها مانند یکدیگر زندگی کنند و بچه‌ها از تاریخ و هویت‌شان جدا شوند. آنها می‌خواهند یک عقل منفصل بسازند.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: در یک مقاله‌ای به این موضوع اشاره می‌شد که هویت مسیحی اروپا تغییر پیدا کرده است و امروز نام‌های علی و فاطمه در اروپا رایج هستند و نام پیامبر اسلام(ص) جزو ۲۰ نام برتر بریتانیا است. این در حالی است که در سال ۲۰۰۳ نام پیامبر اسلام(ص) پنجاه و چهارمین نام در بریتانیا بود.

سردار سلامی با بیان اینکه این اتفاق به معنی آن است که اسلام در حال فتح غرب، اروپا و آمریکا است، گفت: اینکه می‌بینید تکفیری‌ها را می‌آورند تا چهره اسلام را زشت نشان بدهند، برای این است که اسلام در حال فتح قلب‌ها و ذهن‌ها در غرب است و امروز آمریکا تصمیم گرفته‌ است قلب‌ها و ذهن‌ها را تسخیر کند.

وی با بیان اینکه توطئه‌های آمریکایی و غرب برای ما همچنان باقی و خطرناک است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در دستور کار استراتژی امنیت ملی خود تاکید کردند همه انسان‌ها باید دارای اطلاعات یکسان باشند و داده‌هایی که به ذهن انسان‌ها ورود می‌کند، باید داده‌هایی باشد که توسط آنها تولید می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها می‌خواهند چنین جهانی را بسازند و ما هدف چنین استراتژی خطرناکی قرار داریم. آنها می‌گویند انسان به عنوان یک سیستم باز محسوب می‌شود که دارای یک ساختار معنابخش درونی است.

سردار سلامی گفت: آنها اگر بخواهند عمل ما را از اندیشه‌مان جدا کنند تحت عنوان «جداسازی بین ذهن و جسم» اقدام می‌کنند. آمریکایی‌ها می‌خواهند رفتار فیزیکی مسلمانان تابع فعل و انفعالات ذهنی‌شان نباشد، بلکه تابع تفکر غربی‌ها باشد؛ این مسئله دقیقا داستان تهاجم و نفوذ فرهنگی است.

وی با تاکید بر اینکه هرگز آمریکا خیرخواه ما نیست، گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند از واقعیت موجود یک تصویر مطلوب خود را ایجاد کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: هر انسان یک ساختمان معنابخش درونی دارد که از عناصری تشکیل شده است و در شرایط طبیعی با این عناصر در حال تعادل است و شما اگر بخواهید تعادل یک جامعه را بر هم بزنید، باید این پیش‌فرض‌ها را به هم بریزید و واقعیات و ارزش‌ها را تغییر دهید. در این شرایط انسان با وجود خودش در استرس قرار می‌گیرد و سپس ناامنی‌ها و اغتشاشات بوجود می‌آید.

سردار سلامی تصریح کرد: مدل اغتشاشات سال ۸۸ همین بود که ساختمان درونی جامعه را تغییر دهند و مردم نسبت به ارزش‌ها، هنجارها و پیش‌فرض‌های ذهنی خودشان دچار تردید شوند.

وی گفت: شما جوانان موظف هستید در مقابل این تهاجم و نفوذ، قهرمانانه بایستید چرا که منطق وحی، پشتوانه شماست. تدبیر مقام معظم رهبری به عنوان گنجینه حکمت‌ها و تدابیر هم پشتوانه شما محسوب می‌شود.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: یک انقلاب با دستاوردهای بزرگ، منطق وحیانی و تجربیات ارزشمند‌ در اختیار شما قرار دارد و شما باید از این انقلاب بزرگ پاسداری کنید و از این حیثیت‌ها، خون شهیدان، فداکاری‌ها و گریه‌های مادران شهدا حراست کنید.

سردار سلامی تاکید کرد: امام خمینی (ره) مسلمانان را از گورستان جهل مدرن بیدار کرد و عنصر آگاهی را در ذهنیت جوامع مسلمان نشان و فضای قلب ها را تسخیر کرد و ما را به هویت حقیقی دینی و ملی خود بازگرداند.

وی افزود: امام (ره) شخصیت افسرده ایران را که سال ها در پشت ابرهای تیره ای از ناکامی و عقب ماندگی ها مخفی شده بود منزلتی استثنایی بخشید.

جانشین فرمانده سپاه با اشاره به ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: انقلاب امام (ره) تجدید حیات دینی ملت های مسلمان بود. مقام معظم رهبری نیز پس از امام (ره) بیرق انقلاب اسلامی را بر دوش گرفت آن هم در عصر فتنه ها و توطئه های جهانی که جمهوری اسلامی در این عصر نقطه تمرکز تلاش های استراتژیک استکبار بود.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب، ایران و بخش های مهمی از جهان اسلام را با روح مقاومت و آزادگی آشنا کرد و روح انقلاب اسلامی را به پیکره جهان اسلام دمید. با انقلاب اسلامی دنیای خفته اسلام از خواب غفلت بیدار شد و شجره طیبه انقلاب اسلامی ریشه های محکمی در باور، اعتقادات و احساسات ملت ها پیدا کرد.

وی گفت: سرزمین های زیادی توسط جمهوری اسلامی فتح شد. این سرزمین ها دل ها و ذهن های مسلمانان بود و مقام معظم رهبری توانست در مقابل آرایش همه قدرت های جهانی با نفوذ به عمق مقاصد و آرمان های آنها و با اطلاع از سیاست های خطرناک دشمنان و با بسیج ظرفیت های موجود در جهان اسلام تمام سیاست های قدرت های بزرگ را متوقف کرد.

جانشین فرمانده سپاه افزود: سرنوشت آینده ایران و اسلام در دستان پرقدرت شما دانشجویان و قلب های مصمم و اراده مستحکم شماست. امروز باید به تعهدات خود بیندیشید زیرا شما در موقعیت سرنوشت سازی از تاریخ به سر می برید.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی محصول اندیشه ها، باورها و آرمان های امام و تقارن آن با واقعیت های بسیار تلخی بود که ظرف سالیان و سده های گذشته بر اسلام و ایران وارد شده بود.

وی گفت: از زمانی که نفت در کشورهای اسلامی کشف شد غرب در جهان اسلام ضربه های زیادی را به ما وارد کرد و ملت های مسلمان در عقب ماندگی، فقر و غارت هویت و چپاول قرار گرفتند.

جانشین فرمانده سپاه افزود: انگلیس در جنگ جهانی اول از هند ۴۰ هزار مسلمان اجیر کرد و به صحنه جنگ آورد و همه آنها را پای سیاست های خود قربانی کرد. در آن زمان مسلمانان باید در منطق سیاسی غرب عمل می کردند.

سردار سلامی اظهار کرد: در آن دوران همه حاکمان جهان اسلام دست نشانه غرب بودند. همچنین غرب در ادامه، طرح تشکیل رژیم صهیونیستی را در دستور کار قرار داد و ملت فلسطین را آواره کرد.

وی با تاکید بر اینکه ایران هم در آن مقطع در اختیار انگلیسی ها بود و سپس در اختیار آمریکایی ها قرار گرفت، خاطرنشان کرد: ۴۰ هزار مستشار آمریکایی برای برنامه های اقتصادی، فرهنگی و نظامی ما تصمیم می گرفتند. غارت هویت فرهنگی ما هم از آن زمان توسط آمریکا آغاز شد.

جانشین فرمانده سپاه گفت: در آن دوران همه چیز برای ما روی کاغذ بود و ما حتی نمی توانستیم یک پیچ و مهره ساده بسازیم و یک کشور کاملا مصرف کننده بودیم که افتخارش دنباله روی از فرهنگ غربی بود.

همه مصیبت‌ها زمانی است که دشمن را دوست فرض کنیم و فریب لبخندها را بخوریم

سردار سلامی در ادامه تصریح کرد: انقلاب اسلامی زمانی ظهور کرد که ما شاهد جهان دوقطبی بودیم. قدرت انقلاب این بود که در فضای دو قطبی آن زمان سربرآورد و هنر امام این بود که هندسه آن نظام را شکست و توانست از جاذبه قدرت های بزرگ عبور کند.

وی ادامه داد: در تاریخ سراغ ندارید کشوری در مقابل ائتلاف همه قدرت های شرق و غرب ایستاده باشد اما به دلیل اینکه انقلاب اسلامی پیام جدیدی را برای بشریت داشت، همه قدرت های حاکم علیه او بسیج شدند. همه قدرت های جهانی با تمام ظرفیت هایشان به جنگ با انقلاب اسلامی آمدند تا جهان را از شوک انقلاب نجات دهند.

جانشین فرمانده سپاه با بیان اینکه ما همواره از تسلط تفکر غرب در کشور ضربه خورده ایم و هویت فرهنگی ما همیشه توسط کسانی که حامیان اندیشه غرب بودند از بین رفته است، گفت: همه مصیبت ما زمانی است که دشمن را دوست فرض کرده ایم و فریب لبخند فریبکارانه آنها را خوردیم.

سردار سلامی تاکید کرد: ما پس از جنگ هشت ساله ۴ شکست بزرگ را به رژیم صهیونیستی تحمیل کردیم این مسئله قدرت اسلام را نشان می دهد. امروز معمای امنیت برای اسرائیل یک واقعیت است و دیگر آنجا یک محیط امن برای آنها نیست.

وی با اشاره به تحولات سوریه و منطقه تاکید کرد: امروز شما باید ببینید چه کسی قدرت محوری در این تحولات را دارد. در اکثر میزهای مذاکره ایران به عنوان قدرت محور در یک طرف و قدرت های بزرگ دیگر در سوی دیگر قرار گرفته اند.

جانشین فرمانده سپاه تصریح کرد: همه قدرت های بزرگ در سوریه جمع شده اند اما چون جمهوری اسلامی ایران اراده کرده بود تا بشار اسد را حفظ کند آنها نتوانستند هیچ روندی را ایجاد کنند. امروز هم روند میدانی با امتداد قدرت سیاسی در دستان ما قرار دارد.

سردار سلامی اضافه کرد: در همین راستا شما تشکیل گروه های جهادی فلسطینی، حزب الله لبنان، بسیج نیرومند در عراق و سوریه و انصارالله در یمن را مشاهده می کنید. اینها عمق استراتژی جمهوری اسلامی هستند که جبهه های وسیعی را علیه دشمن مدیریت می کند.

وی گفت: ما در اوج تحریم ها توانستیم موشک های دقیقی را به آسمان بفرستیم آن هم در حالی که هیچ چیزی برای ساخت موشک نداشتیم.

جانشین فرمانده سپاه در پایان خاطرنشان کرد: امروز غرب نمی خواهد جمهوری اسلامی به عنوان یک مدل قابل تعمیم در جهان اسلام تبدیل شود. آنها نمی خواهند کشوری همانند ایران بتواند در عین درگیر شدن با همه قدرت ها پیشرفت کند و مستقل بماند و در مقابل قدرت های بزرگ بایستد.

کد خبر 3047914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha