۲۳ بهمن ۱۳۹۴، ۲۲:۱۷

در آخرین روز فرصت جابجایی حوزه انتخابیه داوطلبان مجلس خبرگان؛

نامزدهای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی افزایش یافت

نامزدهای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی افزایش یافت

بجنورد- در آخرین روز فرصت جابجایی حوزه انتخابیه داوطلبان مجلس خبرگان، تعداد نامزدهای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی به دو نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالی که از مجموع ۱۰ نفر نامزد داوطلب شرکت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری تنها آیت الله حبیب الله مهمان نواز نماینده چهار دوره خبرگان رهبری در این استان از سوی شورای نگهبان تایید شده بود، در آخرین روز از مهلت جابجایی، یک نفر از داوطلبان استان تهران به خراسان شمالی انتقال یافت و به این ترتیب تعداد نامزدهای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در این استان به دو نفر رسید.

رییس هیات نظارت بر انتخابات خراسان شمالی با تایید این مطلب به خبرنگار مهر گفت: یکی از کاندیداهای تایید صلاحیت شده تهران با موافقت شورای نگهبان و در آخرین روز از مهلت تعیین شده، حوزه انتخابیه خود را از استان تهران به خراسان شمالی تغییر داد.

حجت الاسلام نوری افزود: براین اساس، در این دوره از انتخابات در استان خراسان شمالی دو کاندیدا برای کسب کرسی نمایندگی مردم این استان در مجلس خبرگان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

وی اظهار کرد: به این ترتیب آیت الله حبیب الله مهمان نواز و حجت الاسلام والمسلمین حمید حوالی شهریاری دو نامزد انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در مرحله ثبت نام از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی ۱۰ نفر ثبت نام کرده بودند که یک نفر از آنان انصراف و صلاحیت علمی هشت نامزد دیگر مورد تایید قرار نگرفت.

خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۹۱۷ هزار نفر تنها یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

با اعلام نهایی تایید صلاحیت شدگان مجلس خبرگان رهبری، فعالیت تبلیغاتی نامزدها از اولین ساعات روز گذشته آغاز شده و تا ۲۴ ساعت قبل از روز انتخابات ادامه خواهد داشت.

کد خبر 3050528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha