۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۱۵:۲۴

مدیر جامعة‌القرآن کشور:‌

۹۵ درصد فعالیت مؤسسات جامعة‌القرآن به صورت مردمی انجام می‌شود

 ۹۵ درصد فعالیت مؤسسات جامعة‌القرآن به صورت مردمی انجام می‌شود

زنجان-مدیر جامعة‌القرآن کشور گفت: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد فعالیت مؤسسات جامعة‌القرآن به صورت مردمی انجام می‌شود و باید این مهم تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌السلام محمدحسین طباطبایی، ظهر یکشنبه در حاشیه دیدار با فعالان قرآنی استان زنجان، در جمع خبرنگاران افزود: مؤسسه جامعة‌القرآن کشور در حال حاضر با ۸۰۰ شعبه فعال در واحدهای خردسالان و بزرگسالان خواهر و برادر فعالیت دارد.

وی اظهار کرد: تا کنون بیش از ۲۰ هزار حافظ قرآنی در شعب جامعة‌القرآن در سطح کشور تربیت شده‌اند.

مدیر جامعه القرآن کریم کشور گفت: این آمار جدای از حافظانی است که تا کنون دوره‌های حفظ را با موفقت گذرانده‌اند.

حجت الاسلام طباطبایی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد فعالیت مؤسسات جامعة‌القرآن به صورت مردمی انجام می‌شود و هر جا مردم ولایتمدار و محبان اهل بیت (ع) حضور داشته باشند، فعالیت‌های قرآنی نیز به نحو احسن انجام می‌گیرد.

وی به استفاده از ظرفیت تعالیم والای قرآنی  در عرصه جنگ نرم اشاره  کرد و گفت: هر جا فرهنگ قرآنی حضور داشته باشد می‌توان در برابر هجمه‌های دشمن به خوبی ایستادگی کرد. 

مدیر جامعة‌القرآن کشور  افزود: در عرصه جنگ نرم نیز با ایجاد زمینه انس با قرآن بین عموم مردم پیروز میدان خواهیم بود.

حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره بر استفاده از ابزار و شیوه‌های نوین در ارائه آموزش‌های قرآنی، تصریح کرد:‌ علاوه بر استفاده از ظرفیت رسانه‌های نوین در ارائه آموزش‌های قرآنی، شیوه‌های جدید به‌ویژه در زمینه آموزش کودکان و خردسالان در دستور کار قرار دارد که از آن جمله می‌توان به روش اشاره و همچنین روخوانی مخصوص‌ اشاره کرد.

مدیر جامعة‌القرآن کشور گفت:‌ کمبود فضای مناسب مشکل عمده مؤسسات جامعة‌القرآن است و حضور خیرین در این عرصه می‌تواند راه‌گشای هرچه بهتر فعالیت‌های قرآنی باشد.

حجت‌الاسلام‌ طباطبایی ‌تصریح کرد:مشکلات مالی و کمبود فضای مناسب آموزشی  عمده‌ترین مشکلات مؤسسات جامعة‌القرآن است و  حضور خیرین قرآنی در این زمینه بسیار موثر است. 

وی افزود: در راستای رفع این مشکل جلساتی با خیرین مدرسه‌ساز برگزار شده که با استقبال خوبی نیز از سوی خیرین روبه‌رو بوده است.

کد خبر 3051896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha