۸ فروردین ۱۳۸۵، ۱۲:۲۹

آمريكا پيشنهاد حماس را براي مذاكرات با كميته چهارجانبه رد كرد

وزارت امورخارجه آمريكا با پيشنهاد جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) براي مذاكرات با كميته چهارجانبه مخالفت كرد .

به گزارش خبرگزاري "مهر" به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، وزارت امورخارجه آمريكا اعلام كرد واشنگتن دعوت اسماعيل هنيه نخست وزيرپيشنهادي تشكيلات خودگردان را براي مذاكرات با كميته چهارجانبه نمي پذيرد.

شون مك كورمك سخنگوي وزارت امورخارجه آمريكا گفت پيش از هرگونه مذاكراتي جنبش حماس بايد به شروط جامعه بين المللي پاسخ دهد و  توپ درحال حاضر درزمين حماس است . آمريكا از حماس خواسته تا رژيم صهيونيستي را به رسميت بشناسد كه اين جنبش قاطعانه آن را رد كرده است.

اسماعيل هنيه روزگذشته درسخنان خود براي ارائه برنامه دولت اعلام كرد دولت جديد فلسطيني آمادگي آن را دارد كه با كميته چهارجانبه مذاكره كند و درمورد راه هاي پايان دادن به درگيري ها و برقراري آرامش درمنطقه به بحث و تبادل نظر بپردازد.

هنيه دراين سخنراني از آمريكا خواست تا سياست هايش را در قبال ملت فلسطين تغيير دهد و تاكيد كرد ما ضروري مي دانيم كه دولت آمريكا سياست هايش را در برابر ملت فلسطيني بازنگري كند و سياست يك بام و دو هوا را كنار بگذارد و اشغالگران را به ادامه اشغالگري تشويق نكند.

كابينه 24 نفره اسماعيل هنيه پس از كسب راي اعتماد از پارلمان ، دربرابر ابومازن رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين سوگند ياد مي كند.

جنبش حماس درانتخابات پارلماني توانست ازمجموع 132 كرسي پارلمان 74 كرسي را به دست آورد و در مقابل جنبش فتح 45 كرسي پارلمان را از آن خود كرد.

کد خبر 306022

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha