۱۸ فروردین ۱۳۸۵، ۱۵:۴۶

به علت تسليم نشدن منتخبان ملت فلسطين در مقابل شروط تحميلي غرب؛

اروپا كمكهاي مالي به كابينه حماس را قطع كرد

اروپا كمكهاي مالي به كابينه حماس را قطع كرد

كميسيون اروپا در پي تسليم نشدن حماس درمقابل شروط تحميلي و زورگويانه غرب(به رسميت شناختن رژيم اسرائيل، دست برداشتن از مقاومت و موافقت با توافقنامه هاي سابق ميان تشكيلات خودگردان و تل آويو) كمك هاي مالي خود به دولت خودگردان فلسطين به رهبري حماس را متوقف كرد.

به گزارش خبرگزاري "مهر" به نقل از روزنامه فرانسوي "لو پاريزين"، يك سخنگوي كميسيون اروپا روز جمعه اعلام كرد كه اين كميسيون كمك هاي خود به دولت فلسطين به رهبري جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) را قطع كرد.

"اسماعيل هنيه" نخست وزير دولت خودگردان فلسطين روز چهارشنبه اعلام كرد كه دولت وي خزانه مالي خالي از هرگونه بودجه را تحويل گرفته و علاوه بر آن به وزارت دارايي و تمام وزارتخانه ها بدهكار است.

دولت فلسطين تصميم گرفت تا تمام مصوبات دولت قبلي در مورد انتصاب ها و نقل و انتقال ها و ترفيعات را كه در آخرين روزهاي مسئوليت خود اعلام كرد، به علت بحران مالي كه اين دولت به جا گذاشت، لغو كند.

بسياري از مسئولان فلسطيني، بحران مالي را كه تشكيلات خودگردان با آن روبرو است، ناشي از اقدام رژيم اسرائيل در قطع ارسال عواض گمركي و مالياتي به فلسطيني ها و اقدام غربي ها از جمله آمريكا در قطع كمك هاي مالي خود قلمداد مي كنند.

پس از پيروزي جنبش حماس در انتخابات 25 ژانويه فلسطين، اتحاديه اروپا بر اثر اعمال فشار آمريكا و اسرائيل كمكهاي مستقيم خود به حماس را قطع كرد و دست برداشتن اين جنبش از مواضع اصولي خود به ويژه به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي را پيش شرط ازسرگيري كمك ها به اين گروه مبارز فلسطيني تعيين كرد.

کد خبر 308652

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha