۱۹ فروردین ۱۳۸۵، ۱۱:۲۶

/ تازه هاي نشر /

چهل و دومين شماره نشريه آزما منتشر شد

چهل و دومين شماره نشريه آزما منتشر شد

چهل و دومين شماره نشريه ادبي و هنري " آزما " - ويژه نوروز 1385 - با مطالبي از داريوش آشوري ، احمد پوري ، محمد محمدعلي و ... به پيشخوان مراكز فروش مطبوعات رسيد .

 


به گزارش مهر، در اين شماره گفتگويي ميان دو فيلمساز اروپايي، ويم وندرس و ژان لوك گدار و مصاحبه با محمد مهدي عسگرپور، معاون هنري سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران، مطالب بخش گفتگو را تشكيل مي دهند.

در بخش گزارش آزما ، دو مطلب " غرق تاريخ در آبگير هراس " درباره تاثير آبگيري و ظرفيت سد سيوند بر بناي تاريخي پاسارگاد و " ملال پاريس و گل هاي رنج " گزارشي از نمايشگاه عكس هاي امين اصلاني و در بخش مقاله، نوشتارهايي با عنوان " نظريات زيباشناسي در غرب "  به قلم فاطمه ابوحمزه ، " سرشت و معني موسيقي " ترجمه محمد ربيعيان و " نيما و نوآوري هايش " نوشته داريوش آشوري درج شده است .

اشعاري از پگاه احمدي، فرياد ناصري، منصور بني مجيدي، ويليام باتلر بيتز و مائورو نروي و داستان هايي به قلم محمد محمدعلي، هوشنگ اعلم، رابرت ناتان و فرناندو سورنتينو، ديگر مطالب اين شماره آزما را تشكيل مي دهند .

داريوش آشوري در مقاله " نيما و نوآوري هايش " آورده است " ... هنر شاعرانه آن است كه شاعر بتواند بر خلاف ديگر بكار برندگان زبان، حال دروني خود را نقش كند. او نبايد تنها بگويد كه " خسته ام " يا " ملولم " . بايد فضاي عيني حال دروني خود را از گنگي و كليت مفهوم ها به در آورد و عيني و خاص پديدار كند و خواننده شعر، آن را در آن فضا دوباره تجربه كند ... "

آزما  در 52 صفحه و با بهاي هفتصد تومان روانه پيشخوان شده است .

کد خبر 308792

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha