۲۰ فروردین ۱۳۸۵، ۱۷:۱۷

با حضور همرزمان و علاقه مندان به آن شهيد بزرگوار برگزار شد:

گراميداشت ياد و خاطره شهيد صياد شيرازي در دانشگاه تهران

گراميداشت ياد و خاطره شهيد صياد شيرازي در دانشگاه تهران

مراسم بزرگداشت ياد و خاطره حماسه آفريني هاف ايثار و شجاعت شهيد امير سپهبد علي صياد شيرازي با حضور ياران، همرزمان، ارادتمندان و علاقه مندان به آن شهيد بزرگوار در تالار فردوسي دانشگاه تهران برگزار گرديد.

به گزارش خبرگزاري "مهر" به نقل از روابط عمومي ارتش جمهوري اسلامي ايران، امير سرتيپ سيد عبدالرحيم موسوي، رئيس ستاد مشترك ارتش در اين مراسم در خصوص ويژگي هاي اخلاقي آن شهيد والامقام گفت: شهيد صياد شيرازي، فرزند راستين و شاگرد نمونه مكتب اسلام بود كه زندگي ايشان الگوي مناسب نسل امروز و آينده است.

امير موسوي در ادامه گفت: اين شهيد بزرگوار در تمام روزهاي زندگي خود بي قرار شهادت بود و رفتار و روحيات او اين شوق و اشتياق وصف ناپذير را حكايت مي كرد. ايشان در ميان دوستان و همرزمان خود به بي قرار معروف بود چرا كه حتي يك لحظه هم از حركت و تلاش و جنب و جوش باز نمي ايستاد و براي تمام كارها و امورات خود برنامه مشخص و دقيقي داشت.

رئيس ستاد مشترك ارتش همچنين افزود: شهيد صياد شيرازي 3 روز قبل از شهادتش براي شخصي كه از او تقاضاي نگارش جمله اي به نام يادگاري كرده بود، نوشت: من كان لله كان الله له و با اين جمله تمام اعتقادات خود را در يك لحظه عنوان كرد.

در ادامه اين مراسم، سردار سرلشكر رحيم صفوي، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز در سخناني شهيد صياد شيرازي را انساني مومن، خردمند، شجاع و مرم دار توصيف نمود و در ادامه افزود: در سالهاي دفاع مقدس حضور مردان بزرگي نظير شهيد صياد شيرازي هماهنگي و اتحاد مقدسي را بين ارتش و سپاه بوجود آورد و كسب پيروزيها و موفقيتهاي بسيار در عملياتهاي بزرگ جبهه هاي حق عليه باطل تاثير حضور اين نيروهاي متعهد و متخصص را به خوبي نمايان مي سازد.

در ادامه اين مراسم، حجت الاسلام فخر زاده، رئيس دانشگاه ادبيات دانشگاه تهران با ذكر ويژگيهاي شخصيتي شهيد صياد شيرازي گفت: در ابتداي انقلاب خيلي از گروه ها به دنبال طرح اضمحلال ارتش بودند زيرا با وجود  يك ارتش منسجم نمي توانستند به انقلاب ضربه بزنند، اما با وجود نيروهاي مومن، با تجربه و توانمند نظير شهيد صياد شيرازي در بدنه ارتش، اين طرح شيطاني را به خيال خام و باطلي مبدل ساخت.

همچنين در اين مراسم گروه موزيك دژبان ارتش جمهوري اسلامي ايران با اجراي چندين مارش نظامي و سرودهاي انقلابي و حماسي حاضرين را به وجد آورد. سردار سرتيپ شمشيري، فرمانده حفاظت اطلاعات وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح نيز طي سخناني مهمترين ويژگي هاي شهيد صياد شيرازي را اخلاص و صداقت، مطيع امر ولايت، نظم و انضباط، تلاش در جهت تقويت مباني وحدت بخش در بين نيروهاي مسلح و پرهيز از مواضع اختلاف برانگيز، روحيه ساده زيستي، ارتباط مردمي، تقيد به مسائل ديني، بهره گيري از مشاوره و كارشناسي دقيق و پيگيري و خستگي ناپذيري در عرصه كارها و ماموريتها بر شمرد و افزود: الهي بودن در معناي واقعي كلمه را در اعمال و رفتار اين شهيد بزرگوار به راحتي قابل مشاهده نمود و انشاءالله خداوند بزرگ توفيق شناخت هرچه بيشتر اين شهيد و ادامه راه او را به ما و همه علاقه مندان و شيفتگانش عنايت فرمايد.

گفتني است در مراسم بزرگداشت ياد و خاطره شهيد امير سپهبد علي صياد شيرازي در دانشگاه تهران حجت الاسلام ابوترابي، نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي، آيت الله عميد زنجاني رئيس دانشگاه تهران، امير سرتيپ رضا خرم طوسي جانشين ستاد مشترك ارتش، خانواده اين شهيد بزرگوار و جمع كثيري از دانشجويان دانشگاه تهران و بسياري از دوستان، همرزمان و ارادتمندان شهيد سپهبد صياد شيرازي حضور داشتند.

کد خبر 309618

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha